فیلم سینمایی لتیان 2022-03-07

دانلود فیلم لتیان 1397 بهترین کیفیت + لینک مستقیم رایگان فیلم ترین

اما «لتیان» آنقدر به این جزئیات بی‌توجه است که یک پسربچه دوربین به دست در فیلم وجود دارد که هیچ کارکرد داستانی و سینمایی ندارد! متاسفانه شخصیت‌های فیلم مختصات درستی از جایگاه اجتماعی و ذهنیت خود ارائه نمی‌دهند و «لتیان» به جای اینکه سعی کند شخصیت‌هایش را به بیننده معرفی کند مدام با دیالوگ‌های تلگرافی و چنگ زدن به تم‌های تکراری چنین آثاری، قصه را کش‌دار می‌کند. مثلا همین شخصیت طاها آنقدر عصاقورت داره و دم‌دستی است که به هیچ‌وجه او را درک نمی‌کنیم و به یک شر مطلق تبدیل می‌شود. درواقع یک اسم داریم با یک مشت صفت و دیالوگ چسبیده به آن که سبب برانگیختن همدلی بیننده نمی‌شود. علی‌رغم فشاری که بر امیر جدیدی برای ارائه یک شخصیت عاشق، اما روانی و بدبین حس می‌شود ولی در نهایت جوان غیرقابل فهمی را داریم که گاهی مقطع جواب می‌دهد و مدام پول بادآورده‌اش را ‌به رخ می‌کشد. آیا چنین شخصیتی قادر است در تشریح معضلات سیاسی-اجتماعی مورد بحث فیلم نقش و کارکردی داشته باشد؟ قطعا خیر.

رسانه مدرن فیلم امید دارد که از خرید قانونی فیلم سینمایی لتیان و تماشای این فیلم در کنار خانواده لذت ببرید . معرفی شخصیت‌ها قابل قبول است.گره داستان هم بدون تلف کردن وقت بیان می‌شود. با مشخص شدن گره داستان، مخاطب به‌راحتی می‌تواند حوادث ادامه فیلم را حدس بزند. دلیلش هم این است که تعداد فیلم‌هایی که به چنین موضوعی پرداخته‌اند بسیار زیاد است. همین کلیشه‌ای بودن باعث شده است کشش زیادی در مخاطب برای دنبال کردن فیلم ایجاد نشود. فیلمنامه این فیلم سینمایی توسط اکتای براهنی، نویسنده‌ای که خواب را در كارنامه خويش به عنوان فيلمنامه‌نويس و كارگردان داراست، به نگارش در آمده ‌است.

امیر جدیدی پیش از این حضوری موفق در فیلم های «هت تریک»، «قانون مورفی»، «عرق سرد»، «اژدها وارد می شود»، «تنگه ابوقریب»، «سیزده» و ... سد لتیان و شکستن این سد، استعاره ای اســت از وضعیت میان شخصیتها و روابط اجتماعی و عاطفی آنها. جایی که شــاهد تردیدها و ترس های یک شخصیت در مواجهه با قوانین یا عرفی اشتباه هستیم که از سوی جامعه یا خانواده پذیرفته شده است. بی‌شک فیلمبرداری خیره‌کننده یکی از مهم‌ترین نقاط قوت فیلم لتیان است. زیبایی‌شناسی بصری در فیلم به شدت رعایت شده و تمام قاب‌های فیلم با دقت و وسواس بالا انتخاب شده‌اند، به طوری که هر قاب می‌تواند نمایانگر یک تابلوی نقاشی مدرن باشد.

این فیلم که در سال 1399 از طریق پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا منتشر شد، از حضور بازیگرانی نظیر پریناز ایزدیار بهره برده است. زمان اکران آنلاین فیلم لتیان با بازی پریناز ایزدیار، سارا بهرامی و امیر جدیدی مشخص شد. شخصیت رضا با بازی حسین معجونی از مردهای مجلس گرم‌کن ایرانی است که در چنین فیلم‌هایی ریتم و ضرباهنگ درونی اثر را نجات می‌دهند و با شوخ طبعی‌ها و رفتارشان باعث می‌شوند بیننده از تماشای فیلم لذت ببرد.

پیشبرد داستان در یک محیط ثابت –در اینجا یک ویلا- چالش‌های زیادی را پیش روی فیلمنامه‌نویس و کارگردان قرار می‌دهد. در چنین فیلم‌هایی با شخصیت‌پردازی درست، سیر منطقی برملا شدن رازها و ایجاد موقعیت‌هایی دراماتیک می‌بایست مخاطب را در دل آن محیط کوچک حبس کرد. هرچند تیموری و براهنی از عهده انجام این کارها برنیامده‌اند، اما تمهیدات بصری فیلم همچون قرینگی کادرها، پرهیز از فلو و فوکوس، استفاده از رنگ‌های گرم و خصوصا رنگ قرمز در محیط و عمق قاب‌ها همگی باعث شده‌اند با فیلمی مواجه باشیم که می‌تواند چشم مخاطب را سیر آب کند. اغلب دقایق نماهای متوسط و دور طولانی و ایستایی را داریم که با توجه به تم قصه انتخابی‌هایی درست و به جا بوده‌اند.

داستان فیلم لتیان کلیشه‌ایاست و سبب شده مخاطب به راحتی ادامه فیلم را حدس بزند، درنتیجه این عنوان کشش مناسبی در مخاطب ایجاد نمی‌کند. همچنین در کل فیلم مخاطب تشنه کسب اطلاعات است، اطلاعاتی درباره گذشته مانی و سلما، و یا اطلاعاتی درباره شخصیت طاها ولی هیچ چیز دست او را نمی‌گیرد. اگر این اطلاعات در طول فیلم ارائه می‌شد، قطعا جذابیت و کشش فیلم نیز افزایش می‌یافت. در کنار هم داستان فیلم را می‌خوانیم، با بازیگران آن آشنا می‌شویم و مروری بر نقدهای منتقدین خواهیم داشت.

آمریکا ۳۵ فرد و کشتی مرتبط با صنعت نفت ایران را تحریم کرد

اما اتفاقاتی غیرمنتظره و یک آقازاده تازه به دوران رسیده تمام بازیگوشی‌های شخصیت‌ها و جو سرخوشانه فیلم را به یأس تبدیل می‌کند. امیر جدیدی / پریناز ایزدیار / سارا بهرامی / ستاره پسیانی / حسن معجونی / پارسا بیات / علیرضا ثانی فر. چنین درام‌های تودرتویی هنگامی جذاب و قابل توجه می‌شوند که سیر برملا شدن حقایق و واکنش‌های افراد کاملا حساب شده و اصولی باشد. مثلا در فیلم ایتالیایی «غریبه‌های تمام‌عیار» فیلم‌ساز می‌داند چه زمانی باید قصه را جلو ببرد و چه زمانی با خلق موقعیت‌هایی دراماتیک شخصیت‌ها و مخاطبانش را به موازات یکدیگر تحت تاثیر قرار دهد.

سریال تاسیان از تینا پاکروان پخش از دانفیلو

داستان سریال تاسیان دربارهٔ یکی از مقاطع سال‌های نزدیک به انقلاب ۱۳۵۷ است. این سریال از ابتدا در مقطع زمانی سال ۱۳۵۶ آغاز می‌شود.[۱] پخش این سریال از بهمن ۱۴۰۳ در شبکه نمایش خانگی «فیلیمو» آغاز شد و بلافاصله انتقادهای مقام‌ها و رسانه‌های حکومتی را به دنبال داشت. در سال 1397 ،مجید مطلبی نیز فیلم هت تریک را روی صفحه نمایش داشت  ، و در سال 1398 فیلم تحسین شده فیلم سرخپوست را دریافت کرد که بسیار درخشید. از نظر موضوعی می‌توان گفت لتیان الهام گرفته ‌شده از درباره الی، شاهکار اصغر فرهادی است چرا که در هر دو فیلم داستان با سفر دوستانه و خانوادگی گروهی شروع می‌شود و تمام رخدادها در طول سفر و موقعیت مکانی واحدی رخ می‌دهد و تمام بار جذابیت فیلم ‌بر دیالوگ‌ و کنش‌ کاراکتر‌ها سوار است. به گزارش گلونی لتیان، اولين تجربه بلند سينمايی علی تيموری به عنوان کارگردان است که درسال ٩٧ تولید شده‌ و مرداد ماه امسال به اكران آنلاین رسيده است. با این مقدمه به‌ظاهر ساده است که بیننده کاملاً وارد روایت می‌شود.

ببینید / اکبر عبدی: سعید آقاخانی من را از «نون. خ» بیرون کرد؛ گفت بازی بلد نیستی

بازی پریناز ایزدیار، به خصوص در مونولوگ آخر فیلم، بسیار تحسین‌برانگیز و بازی سارا بهرامی نیز تماشایی است. «لتیان» اولین ساخته علی تیموری در شرایطی اکران خود را در «سینمای آنلاین» پلتفرم های وی‌او‌دی آغاز کرد که پیش بینی می شد با توجه به ترکیب بازیگران و مضمونش با استقبال قابل توجهی رو به رو شود. خاصه این که «سرخ‌پوست» فیلم پیشین تهیه‌کننده‌اش مجید مطلبی نیز از پرفروشترین و موفق‌ترین فیلم‌های سال گذشته‌ی سینمای ایران بود‌. پدیده فیلم اولی‌ها، چند سالی است که حسابی سینمای ایران را متحول کرده است. فیلم‌سازان جوان ایرانی، نشان داده‌اند که باید قدرت و استعدادشان را جدی گرفت و در میانشان به دنبال چهره‌های شاخصی بود که کارشان را خوب بلد هستند و می‌توانند روحی تازه در کالبد سینمای بی‌جان ایران بدمند. لتیان هم یکی از این فیلم‌هاست.بالاخره و بعد از مدت‌ها، جریان اکران آنلاین، میزبان فیلمی درخور و به‌قاعده است.

غافل از آنکه مانی (علیرضا ثانی فر)، همسر سابقش، مهمان ناخوانده این سفر است. پریناز ایزدیار، حدود بیست فیلم سینمایی در کارنامــه دارد و ســیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را برای «ابد و یک روز» به دست آورده است. در آثاری مانند لتیان که از همین جنس است، مواجهات عمیق و مکاشفات انسانی بدل به یک بازی نخ نما با کاراکترهایی می‌شود که حکم مهره‌های شطرنج را دارند و باید هرکدام در وقت معین، حرکتی را که از پیش قوانین بازی تعیین کرده ( که همان سیر داستانی مدنظر کارگردان و نویسنده است.) انجام دهند تا داستان به نقطه پایانی خود برسد.

وبسایت نما تی وی، یک رسانه اینترنتی مجاز در زمینه دانلود فیلم جدید و سریال ایرانی و خارجی می‎باشد. این رسانه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی ایران ثبت شده و تمام محتوای موجود در سایت نما تی وی متناسب با فرهنگ خانواده‌های ایرانی است. فیلم و سریال های خارجی به صورت بازبینی شده هستند و در صورت نیاز صحنه های غیراخلاقی به صورت حرفه ای سانسور می‌شوند.

یک تازه‌وارد ناهمخوان که هرچه سعی می‌کند خودش را میان جمع جا کند، دائم تفاوت‌هایش آشکارتر می‌شود. فیلم لتیان به کارگردانی علی تیموری و تهیه کنندگی مجید مطلبی اواخر سال 97 مقابل دوربین رفت و از پنجشنبه 23 مرداد در سینمای آنلاین اکران میشود. فیلم ایرانی لتیان، اولین تجربه کارگردانی علی تیموری، عنوانی است که در سال 1399 به صورت آنلاین اکران شد. این فیلم با فروش یک میلیاردی از جمله پرفروش‌ترین فیلم‌ها در اکران آنلاین است و نقدهای خوبی از سوی منتقدین دریافت کرده است. مدت زمان فیلم لتیان 97 دقیقه است و در این مدت به تماشای سفر چند دوست قدیمی می‌نشینیم؛ سفری که آغازگر تنش‌ها است و حقایق را برملا می‌کند. امیر جدیدی یکی از بازیگران موفق ایرانی است و در تاریخ 31 خرداد 1363 در شهر تهران به دنیا آمد.

کارگردان این اثر علی تیموری است که برای اولین بار کارگردانی یک فیلم بلند را نجربه کرده است. ژانر فیلم لتیان عاشقانه و درام است و داستان یک سفر پرتنش با حضور دوستانی قدیمی را روایت می‌کند. این عنوان به سبب حضور بازیگران محبوبی نظیر پریناز ایزدیار، سارا بهرامی و امیر جدیدی پیش از اکران سروصدای بسیاری به پا کرد. تاریخ اکران فیلم لتیان که به صورت آنلاین در پاتفرم فیلیمو و پلتفرم نماوا منتشر شد، 23 مرداد 1399 است. فیلم لتیان به نویسندگی اکتای براهنی به کارگردانی علی تیموری و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی و محصول سال ۱۳۹۷ ایران است.

در نیمه اول فیلم که مقدمه‌ای است که تا کاراکترها با بیننده آشنا شوند، حوادث کوچکی جای گرفته‌اند تا شخصیت‌ها را با خصوصیات اخلاقی‌شان به بیننده معرفی کنند.مهم‌ترین حادثه هم دعوایی است که در ابتدای روایت و وقتی کاراکترها تازه به لواسان رسیده‌اند شکل می‌گیرد. فیلم‌نامه بی‌آنکه به دیالوگ‌های مستقیم و سطحی روی بیاورد، از گذر این حادثه شخصیت‌ها را معرفی می‌کند. اما وقتی اوضاع خراب می‌شود فرار می‌کند و دیگران را می‌گذارد تا ماجرا را جمع کنند. بعدتر هم راضی به گذشت از ماجرا نیست و تا همه را به کلانتری نبرد کوتاه نمی‌آید. همین‌جا، بیننده دقیقاً شخصیت عطا را می‌شناسد.در ادامه قصه، در میان دیالوگ‌ها، بیننده با حرفه هنری جمعی که با آن‌ها طرف است آشنا می‌شود. آدم‌هایی که به‌راحتی برچسب خالتور به دیگران می‌زنند و خود و هنرشان را بالاتر از هر کس دیگری می‌دانند.

اتمسفر، داستان و شخصیت‌های فیلم «لتیان» را بارها در فیلم‌های اجتماعی سال‌های اخیر سینمای ایران دیده‌ایم. آثاری که تا حد زیادی دنباله‌رو سبک فیلم‌سازی اصغر فرهادی هستند و به سراغ مصائب و درگیری‌های قشر متوسط جامعه می‌روند. در نخستین فیلم بلند داستانی علی تیموری همانند «درباره الی» یک جمع در ظاهر سرخوش و دوست‌داشتنی را داریم که قصد دارند چند روزی به مسافرت بروند.

حوادثی که بیننده را مجذوب و ارتباط او با اثر را حفظ می‌کنند.در نقطه اوج هم، خبری از یک فوران عاطفی شدید نیست. فیلم سینمایی لتیان داستان سفر ٣ روزه‌ی گروهی از دوستان قديمی را روايت می‌كند كه رفته‌رفته و با شروع سفر، گره‌ها و مشكلات به روابط هركدام از شخصيت‌ها سنجاق می‌شود و زمینه را برای بروز خود واقعی هریک از آن‌ها در صحنه‌های بعد مهیا می‌سازد. «لتیان» یکی دیگر از فیلم‌هایی اســت که در شرایط نابســامان فعلی اکران سینماها تصمیم بــه اکران آنلاین گرفته اســت.

«لتیان» از همان سکانس ابتدایی از یک جامعه ناهمگن صحبت می‌کند که دروغ، پنهان‌کاری، خیانت، سرگشتگی میان سنت و مدرنیته به همراه کمی خودآزاری از صفات شناسنامه‌ای شخصیت‌هایش هستند. فیلم از یک فروپاشی اجتماعی حرف می‌زند و غلبه قشر سرمایه‌دار نوکیسه بر تمام ابعاد زندگی روشنفکران طبقه متوسط را به تصویر می‌کشد. سلما(پریناز ایزدیار)، مریم(ستاره پسیانی)، مانی(علیرضا ثانی‌فر)، رضا(حسن معجونی) و حتی یاسی(سارا بهرامی) زندگی‌شان تحت تاثیر سرمایه طاها(امیر جدیدی) قرار گرفته است.

فیلیمو و نماوا اکران آنلاین این فیلم ایرانی را برعهده داشته اند. همچنین اگر کارگردان در طول قصه و به مرور ماجرای رابطه بین سلما و مانی را ارائه می‌کرد، هم جذابیت بیشتری به داستان می‌د‌اد و هم قدم بزرگی در توسعه این شخصیت‌ها بود. ولی متاسفانه همه اطلاعات رابطه این دو به صورت یک مونولوگ از سلما، و در آخر فیلم ارائه می‌شود. تاسیان با نام قبلی برای آخرین بار نام یک مجموعه نمایش خانگی به نویسندگی و کارگردانی تینا پاکروان و تهیه کنندگی علی اسدزاده است.

فیلم سینمایی لتیان یک فیلم درام اجتماعی به کارگردانی علی تیموری و تهیه کنندگی مجید مطلبی و نویسندگی اکتای براهنی ، آناهیتا تیموریان است که در سال 1397 تولید شده است. چند جوان از قشر متوسطه جامعه برای سفری چندروزه عازم لواسان می‌شوند. سلما (پریناز ایزدیار) می‌خواهد نامزدش، عطا (امیر جدیدی) را با دوستانش آشنا کند. غافل از آنکه مانی (علیرضا ثانی فر)، همسر سابقش، مهمان ناخوانده این سفر است.لتیان با لحن سرخوشی روایتش را شروع می‌کند. حضور عطا که بیشتر قامت یک آقازاده را دارد، در میان این جمع، اولین جرقه‌ای است که از تضادها و تناقض‌ها برمی‌خیزد.در ادامه روایت، روابط این گروه کوچک دائم پیچیده‌تر می‌شود. رفتارها و گفتگوها، همه بوی دورویی می‌دهند و عطا در این میان فقط یک عضو ناخواسته است.

حتی اگر داستان و یا بازی‌ها را دوست نداشته باشید، احتمالا نمی‌توانید بی‌خیال تماشای این قاب‌بندی‌های زیبا در فیلم شوید. ولی همه این موضوعات با پایان‌بندی غافلگیرکننده فیلم قابل چشم‌پوشی است. گرچه داستان کلیشه‌ای است و همه اتفاقات آن قابل پیش‌بینی است، ولی پایان فیلم مخاطب را شوکه می‌کند. «خائن‌کشی» سی‌امین فیلم مسعود کیمیایی به تهیه‌کنندگی علی اوجی همزمان با زادروز این هنرمند منتشر شد. لتیان محصول سال ۱۳۹۷ است که در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ به صورت آنلاین اکران شده است. روابط به اصطلاح خیرخواهانه افراد كه فارغ از  نمايش‌های به ظاهر دوستانه، اغلب منافع شخصی، آن را به لجن کشیده ‌است و همین موضوع هم‌ذات پنداری مخاطب را به همراه دارد.

نخوت و غرور این آدم‌ها در برخورد با دیگران، وقتی آشکار می‌شود که ماجرای دعوا را دائم تعریف می‌کنند و می‌خندند و به‌راحتی عطا را قضاوت می‌کنند. سارا بهرامی، متولد سال 1361 در اصفهان، از 9 سالگی با حضور در کلاس‌های تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شغل آینده خود را انتخاب کرد. وی دانش‌آموخته رشته تئاتر در دانشگاه آزاد اسلامی است و بازیگری را از سال 1388 آغاز کرد.

اگر از علاقمندان به فیلم های ایرانی هستید، از مطالعه مقاله بهترین فیلم‌های ایرانی 1403 نیز لذت خواهید برد. پریناز ایزدیار و امیر جدیدی بازیگر نقش های اصلی این فیلم سینمایی هستند که در کنار دیگر هنرمندان سرشناس به ایفای نقش پرداختند. داستان فیلم را خواندیم، با بازیگران آن اشنا شدیم و در بخش نهایی نیز مروری بر نقد و نمرات فیلم سینمایی لتیان داشتیم. نظر شما درباره این فیلم بلند با حضور چنین ستارگانی چیست؟ آیا این درام عاشقانه را تماشا کرده‌اید؟ به نظر شما بازی کدام بازیگر درخشان‌تر بود؟ نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق بخش دیدگاه شما در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

او با مجموعه تلویزیونی پروانه (1393) شناخته شد و با نقش‌آفرینی در فیلم خانه‌ای در خیابان چهل‌ویکم (1395) بر شهرت خود افزود. سال بعد با بازی در فیلم دارکوب موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم فجر شد. در سال‌های بعد نیز بازی در آثاری نظیر فیلم ایتالیا ایتالیا (1395)، فیلم علفزار (1400) و فیلم جنگل پرتقال (1401) او را نامزد سیمرغ بلورین کرد. مخاطب در کل فیلم منتظر است ببیند بین سلما (پریناز ایزدیار) و مانی (علیرضا ثانی‌فر) در گذشته چه اتفاقی افتاده است. اما در طول فیلم، هیچ اطلاعات خاصی به مخاطب داده نمی‌شود و ناگهان در انتهای فیلم سلما در یک مونولوگ همه اطلاعات را یک‌جا به مخاطب می‌دهد. در این زمینه می‌شد اطلاعات را به‌صورت یکنواخت در کل فیلم پخش کرد تا جذابیت و کشش فیلم بیشتر شود.

شخصیت سلما (پریناز ایزدیار) و مانی (علیرضا ثانی‌فر) دو شخصیت مهم دیگر در فیلم هستند. سلما عاشق طاها است و به‌طور غیر پیش‌بینی‌شده با مانی رو به‌رو می‌شود. اول از همه باید به این اشاره کرد که در رابطه با گذشته مانی و سلما هم همان‌طور که پیش از این گفته شد، هیچ اطلاعاتی به مخاطب داده نمی‌شود و ناگهان در اواخر فیلم سلما در یک مونولوگ همه‌چیز را می‌گوید. غیر از این باید توجه کرد که سلما از مانی زخم خورده است آن هم یک زخم کاری ولی در طول فیلم مشاهده می‌کنیم که سلما اصلا از مانی نفرت ندارد و حتی با او خوب هم است.

دانلود کامل فیلم لتیان بدون سانسور و حجم کم سار بهرامی و ستاره پسیانی از رسانه مدرن فیلم

محمدحسن معجونی بازیگر و کارگردان ایرانی متولد 28 دی 1347 در شهر زنجان است. وی فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر است و بازیگری را از سال 1375 با تئاتر آغاز نمود. آقای معجونی اولین بار برای فیلم همیشه پای یک زن در میان است (1386) جلوی دوربین آمد و در سال 1396 برای بازی در فیلم خوک نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشن سینمای ایران شد. حسن معجونی در دو سریال تلویزیونی، سریال مسافران (1388) و سریال شمعدونی (1394)، بازی کرده و همین آثار سبب شهرت وی شده‌اند. از جدیدترین آثار این بازیگر باید به سریال گردن‌زنی (1403)، فیلم استاد (1401) و فیلم آغوش باز (1402) اشاره کنیم. فیلم لتیان یک عنوان اجتماعی-عاشقانه به کارگردانی علی تیموری است.

فیلمی داستانگو و اجتماعی که روی مشکلات و شرایط روز جامعه دست گذاشته است. فیلم لتیان یک درام مدرن، با تمرکز بر آسیب‌شناسی اخلاقی و رفتاری طبقه متوسط است؛ افرادی هنرمند و روشنفکر که به شدت درگیر روابط عاطفی هستند. ساختار فیلم و نحوه روایت آن، سفر چند دوست و زوج، یادآور قصه‌های سینمای اصغر فرهادی است و تلاش یاسی برای اینکه سلما و مانی بار دیگر به هم برسند، ما را به یاد فیلم درباره الی و تلاش سپیده برای ایجاد یک رابطه بین الی و احمد می‌اندازد.

فیلم های علی نصیریان

اما تمام این نکته‌سنجی‌های بصری زیر بار نقص‌های فیلمنامه‌ای و عدم توجه به جزئیات داستانی زایل می‌شوند و نمی‌توانند تاثیر حسی و عقلانی بر بیننده داشته باشند. فیلم سینمایی لتیان قرار بود در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید اما با تکمیل نشدن مراحل فنی و تصویربرداری، اکران آن به زمان دیگری موکول شد و با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها این فیلم در سنیمای آنلاین اکران میشود. او سال نود و شش سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای دو فیلم «عرق سرد» و «تنگه ابوقریب» گرفت. اکتای براهنی که قبلاً با فیلم پل خواب توانسته بود تحسین زیادی را برانگیزد، فیلم‌نامه لتیان را به نگارش درآورده است. او به‌خوبی، مصالح روایی‌اش را به کار می‌گیرد و در مسیر قصه، کاراکترها را می‌پردازد.

سریال های بروزشده

او پیش از این سابقه دستیاری و برنامه‌ریزی در فیلم‌هایی همچون برف روی کاج‌ها، انتهای خیابان هشتم، سایه روشن، پل خواب و غیره را داشته و چندین فیلم کوتاه موفق ساخته که برخی از آنها نیز منتخب جشنواره‌های مختلف بوده‌اند. مجید مطلبی، تهیه کننده و مجری طرح در سینمای ایران است که پس از سرمایه گذاری در دو قسمت فیلم سینمایی نهنگ عنبر، با فیلم هت تریک وارد عرصه تهیه کنندگی شد. فیلم سینمایی لتیان در مرداد 1399 به صورت اینترنتی اکران شد و در مهر 1399 برای دانلود قانونی در سایت نما تی وی منتشر شد. فیلم لتیان محصول ایران در سال 1397 است که توسط علی تیموری کارگردانی شده. از بازیگرانی که در این فیلم درام و عاشقانه به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان پریناز ایزدیار، امیر جدیدی، حسن معجونی، ستاره پسیانی، علیرضا ثانی فر و سارا بهرامی را نام برد. امیر جدیدی، پریناز ایزدیار، سارا بهرامی، حسن معجونی، ستاره پسیانی، علیرضا ثانی فر بازیگران لتیان را تشکیل می دهند.

او فارغ‌التحصیل رشته مدیریت ارشد کسب‌وکار از دانشگاه آزاد اسلامی است و بازیگری را از سال 1389 با فیلم آفریقا به کارگردانی هومن سیدی آغاز کرده است. این بازیگر سینما در دهه 1390 در 15 فیلم سینمایی حضور داشت و در سال 1396 برای بازی در فیلم عرق سرد و فیلم تنگه ابوقریب برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. فیلم روز صفر (1398) و فیلم قهرمان (1399) نیز از دیگر آثار شناخته‌شده آقای جدیدی هستند. این بازیگر در دو فیلم کوتاه، یک تله‌فیلم، پنج نمایش تئاتر و یک موزیک ویدئو نیز حضور داشته است.

البته داستان به یک شخصیت محدود نشده و همه را در بر می‌گیرد، ولی بیش از همه سلما، طاها و مانی در مرکز توجه قرار دارند. برای مثال از ابتدا تا انتها طاها به عنوان یک آقازاده با شخصیتی آرام به تصویر کشیده شده، ولی در نهایت می‌فهمیم که او نوعی قرص مصرف می‌کند و عمل آخرش نیز به قدری دور از ذهن است که مخاطب نمی‌تواند با او ارتباط برقرار کند. علی تیموری کارگردان فیلم لتیان با انتشار پستی خبر از زمان اکران آنلاین فیلمش داد. براهنی به‌خوبی می‌تواند حوادث را تا رسیدن به نقطه اوج بچیند و روایت را تا رسیدن به این نقطه هدایت کند.

لازم به ذکر است که بیان شود بازی ساعد سهیلی در آن فیلم بسیار دیدنی بود. قبل از فیلم «پل خواب» براهنی دو فیلم کوتاه به نام‌‌‌های «کاناپه» و «تولد داماد» ساخته بود. همچنین او نویسندگی فیلم سینمایی «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد را هم برعهده داشته است. فیلم «لتیان» قبل از اکران سروصدای زیادی به پا کرد که بیشتر این سروصدا هم به خاطر ترکیب نام آشنای بازیگرانش بود. حالا در این مقاله بیان می‌کنیم آیا واقعا «لتیان» فیلم قابل قبولی است یا خیر؟ داستان فیلم در مورد دو زوج است که در حال رفتن به مسافرت هستند که با ورود فردی دیگر به این جمع تنش میان آن‌ها به‌وجود می‌آید. این فیلم به نویسندگی اکتای براهنی و آناهیتا تیموریان، کارگردانی علی تیموری و تهیه کنندگی مجید مطلبی ساخته شده است.

ببینید/ توضیحات گوینده شعار «صل علی سه‌ترکه» درباره معنای واقعی آن

اما در طول همان مونولوگی که می‌گوید شخصیت سلما شخصیتی متنفر از مانی نشان داده می‌شود. تکلیف نویسنده با شخصیت سلما معلوم نیست و نتوانسته است دوگانگی رفتار سلما در مقابل مانی را خوب از کار دربیاورد. مانی هم شخصیتی است خاکستری که در گذشته کارهای بدی انجام داده اما حالا سعی می‌کند آدم خوبی باشد. اما در طول فیلم تاکید کارگردان بر خوب بودن مانی است و فراموش می‌کند باید او را خاکستری نشان دهد.

تلاش فیلم‌نامه‌نویس برای جمع‌کردن قصه‌ای که به‌خوبی تعریفش کرده و آن را بسط داده است در نیمه پایانی با کندی و رخوت همراه می‌شود. رسیدن به نقطه پایان، آن‌قدر طولانی می‌شود که بیننده از مسیر روایت خارج می‌شود و با حدس و گمان سعی می‌کند پایانی برای سرنوشت این روابط عجیب متصور شود.بااین‌حال، پایان‌بندی لتیان گرچه کمی دیر، از راه می‌رسد، اما مانند بقیه فیلم جذاب و به‌اندازه است. همه نشانه‌ها به نقطه پایانی می‌رسد و درنهایت، انگار سدی شکسته شده باشد، سیلی جاری می‌شود و هم را با خود می‌برد. آنچه پایان لتیان را می‌سازد، همان جزئیاتی است که در طول قصه دیده‌ایم. سیلی که از قطره‌های آبی که خودشان پشت سد ریخته‌اند جاری‌شده است.

او قبل از این فیلم به‌عنوان نویسنده و دستیار کارگردان در سینما فعالیت داشته است. تیموری نویسندگی فیلم «آی پارا» را در گذشته برعهده داشته است و در زمینه دستیار کارگردانی هم در فیلم «برف روی کاج‌ها» دستیار پیمان معادی بوده است. قهرمانی که بدون اینکه کوچکترین سویه پیچیده یا تناقض ذهنی و روانی داشته باشد تنها از مواجهه با مردهای زندگی‌اش فرار می‌کند و در دستشویی لاکچری ویلایی در لواسانات پناهنده می‌شود! پایان‌بندی فیلم بارزترین نقطه قوت فیلم است که مخاطب را شوکه می‌کند. همان‌طور که گفته شد به علت کلیشه‌ای بودن داستان فیلم، بیشتر حوادث فیلم قابل پیش‌بینی است. اما پایان فیلم یک پایان تقریبا غیرقابل پیش‌بینی است که مخاطب را شوکه می‌کند.

امیر جدیدی در نقش طاها

لتیان فیلمی ایرانی به نویسندگی اکتای براهنی، کارگردانی علی تیموری و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی محصول سال ۱۳۹۷ است. پریناز ایزدیار، امیر جدیدی، سارا بهرامی، حسن معجونی، ستاره پسیانی و علیرضا ثانی‌فر گروه بازیگران آن را تشکیل می‌دهند. این فیلم اولین نمایش عمومی خود را از ۲۳ مرداد ۹۹ در سینمای آنلاین فیلیمو و نماوا تجربه کرد و با فروش یک میلیاردی در اکران آنلاین، از پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران آنلاین به شمار می آید. با ظهور پلتفرم‌های مختلف این امکان برای فیلم‌های بلند پیش آمده که به صورت آنلاین اکران شوند. یکی از این آثار، که اتفاقا جزء پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران آنلاین به شمار می‌رود، فیلم لتیان است. فیلم ایرانی لتیان اثری به نویسندگی اکتای براهنی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی است.

از میان نشانه‌ها، رد دروغ‌ها را می‌گیرد و می‌فهمد با جمعی از آدم‌های ناخوشایند روبرو است. آدم‌هایی که گرچه طاها را پس می‌زنند و او را به تمسخر می‌گیرند اما در ذاتشان و در پشت همه اداهای هنری‌شان چهره‌هایی تهوع‌آور پنهان کرده‌اند و تفاوتی با عطا ندارند. بدین شکل، کاراکترهای مکمل هم به کارکردی دراماتیک در روایت می‌رسند و مشکلات و خصوصیاتشان، بر عمق روایت می‌افزاید. شما می توانید نسخه اصلی فیلم لتیان را به صورت قانونی با لینک مستقیم از سایت مدرن فیلم و مصرف اینترنت نیم بها دانلود نمایید.

همانطور که می‌دانید سد لتیان بر روی رودخانه جاجرود، در 10 کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده است. در فیلم لتیان شاهد رودخانه‌ای از روابط هستیم که پشت سد گیر کرده‌اند. اکنون یک نفر پیدا شده و می‌خواهد این سد را بشکند، ولی خوب می‌داند با شکستن سد، کل شهر خراب خواهد شد.

یاسی (سارا بهرامی) شخصیتی است که می‌خواهد به مانی و سلما کمک کند تا دوباره با هم باشند. یکی از نکات مهم در فیلمنامه‌نویسی این است که شخصیت‌ها باید باهوش باشند مگر اینکه شخصیتی بنویسیم که کلا کارهای ابلهانه انجام دهد. یاسی شخصیت ابلهی نیست و در طول فیلم کار احمقانه‌ای نمی‌کند اما نکته اینجا است که آیا کار او منطقی است که مانی را به جمعی دعوت کند که طاها هم در آن است؟ رضا (حسن معجونی) هم شوهر یاسی است. او نماد افراد به ظاهر هنرمندی است که ژست هنرمندانه می‌گیرند اما هنری ندارند.

هنر او تنها این است که مدام مست می‌کند و روی اعصاب سایرین می‌رود. شاید این شخصیت در فیلم قرار داده شده است تا روی اعصاب طاها برود. جز این سه علیرضا ثانی‌فر، ستاره پسیانی و حسن معجونی بازیگران دیگر لتیان هستند که هرکدام وزنه‌هایی در بازیگری سینمای متفاوت این سال‌های سینمای ایران محسوب می‌شوند. آنچه نقطه‌ضعف لتیان است بعد از رسیدن روایت به نقطه اوج شکل می‌گیرد.

{

فیلم های رویا تیموریان

|}

لتیان اولین تجربه فیلم‌سازی علی تیموری بعدازآنکه مدت‌ها در صف اکران مانده بود، سر آخر اکران آنلاین را برگزید. لتیان از آن دسته فیلم اولی‌های سرحال است و شباهتی با آثار دسته چندمی که این چند وقت در اکران آنلاین دیدیم ندارد.لتیان از متن تا اجرا بیننده‌اش را راضی می‌کند. ترکیب موفقی از ستارگان را کنار هم می‌چیند و با قصه‌گویی، زیبایی‌شناسی و اصول درام، به نتیجه قابل‌قبول و رضایت بخشی می‌رسد. با توجه به اینکه در فیلم ایرانی لتیان بازیگر موفقی نظیر امیر جدیدی، پریناز ایزدیار و سارا بهرامی حضور دارند، انتظارات از این فیلم بالا رفته است.

{

دانلود فیلم هندی گل

|}

تیموری در «لتیان» انتظاری بیشتر از این از شخصیت رضا دارد در حالی که الگوهای ساختاری و رفتاری چنین شخصیتی اجازه چنین کاری را به فیلم‌ساز نمی‌دهد. معلوم نیست رضا یک شخصت پوچ‌گرا و عیاش است که برای فرار از دنیای خشن پیرامونش دائم مست می‌کند یا مردی فهمیده و صاحب اندیشه است که از فرط ناکامی و عدم دستیابی به موفقیت –به دنبال نابرابری‌های اجتماعی- به چنین حال و روز ترحم برانگیزی دچار شده است. شاید هم او نقد روشنفکری است و فیلم‌ساز با آن به روشنفکران طبقه متوسط پوزخند می‌زند؟ نمی‌دانم.

کلوزآپی در روایت نداریم، چراکه قرار است بافاصله‌ای که کاراکترها میان خود و حقیقتشان ترسیم کرده‌اند به آن‌ها بنگریم. تفاوت نور و روشنی و درون و بیرون ساختمان، ترفند دیگری است که توکلی برای القای فضای فیلمش به کار می‌گیرد.درنهایت، لتیان تجربه دست‌اول و مهمی برای فیلم‌ساز جوانش است. تجربه‌ای در سینمای اجتماعی که با قواعد سینما، بی‌اغراق و بدون شعارزدگی، از آدم‌ها و اضمحلال خاموش و بی‌صدایشان می‌گوید. “جمعی از دوستان قدیمی به سفر می‌روند و در این سفر زخم‌های قدیمی سر باز می‌کنند.” در سال‌های اخیر فیلم‌های زیادی با این قصه روایت شده‌اند.

وقتی فیلم نمی‌تواند موضع شخصیتش را مشخص کند و قادر نیست ابعاد درونی و گرایشات او را به بیننده بنمایاند، چگونه انتظار دارد ما کنایه‌های اجتماعی او را بپذیریم و در باب منجلاب پیرامونمان تفکر کنیم؟ داستان حتی زمانی که بی‌نظمی را به تصویر می‌کشد، می‌بایست وحدت یافته و یکدست باشد. به عبارت دیگر در یک فیلمنامه‌ی خوب دغدغه‌مند اجتماعی، تمام شخصیت‌ها، پیرنگ‌ها و خرده روایت‌ها باید در بستری مناسب به سمت نقطه اوج –که اینجا می‌شود سکانس پایانی و قتل- به حرکت درآیند تا آن تاثیرگذاری لازم در ذهن بیننده رقم بخورد. حسن معجونی بسیار عالی ظاهر شده و شخصیت امیر جدیدی نیز بسیار شبیه به شخصیتی است که در فیلم عرق سرد داشت.

هرچند ممکن است به علت ضعف در شخصیت‌پردازی طاها مخاطب این پایان را نپذیرد. به کارگردانی فیلم هم باید اشاره کرد که در چند صحنه قابل توجه است. بهترین قسمت کارگردانی فیلم در سکانس آخر است که وقتی طاها گاز را باز می‌گذارد انگار تصویر هم دچار سرگیجه می‌شود و محیط را تار نشان می‌دهد و نویزی برروی تصویر قرار می‌گیرد که وحشت را در دل مخاطب ایجاد می‌کند. که او سابقه دستیاری فیلم‌هایی چون شبانه‌روز، انتهای خیابان هشتم و برف روی کاج‌ها را در کارنامه دارد، با میزانسنی مناسب روایت براهنی را به تصویر درمی‌آورد.توکلی از لوکیشن فیلم به‌خوبی در جهت پرداخت قصه‌اش استفاده می‌کند و سکانس برملا شدن حقایق را درست در کنار سد به زیبایی به تصویر می‌کشد. سد در پس‌زمینه کاراکترها و فضای پاییزی دوروبرشان، حسی از خشک‌سالی و فروپاشی به بیننده القا می‌کند.قاب‌بندی‌ها به‌شدت چشم‌نواز هستند و مهم‌تر از هم دراماتیک و قصه‌گو.

این فیلم با نقش‌آفرینی بازیگران مطرحی چون امير جديدی، پريناز ايزدياز و سارا بهرامی فیلمبرداری شده است. لتیان درباره شکستن سد میان روابط انسانی است که شکستن آن با فراز و فرودهای زیادی در زندگی افراد همراه است. سارا بهرامی نیز سال ۹۶ برای فیلم «دارکوب» موفق به دریافت سیمرغ شد و در ماه‌های گذشته سریال پربیننده‌ی کرگدن را در حال پخش داشت.

یکی به خاطر پول قصد دارد با او ازدواج کند، دیگری معشوقه‌اش را به او باخته و هنرمند مفلس قصه هم آشکارا دوست دارد یک یا چند تابلو به او بفروشد. چندان بی‌راه نیست اگر بگوییم تقابل قشر سرمایه‌دار و بالادستی با روشنفکران طبقه متوسط قدمتی به اندازه‌ی تاریخ دارد و در این نبرد نابرابر اغلب بورژواها چیره بوده‌اند و افراد کم‌تر برخوردار محکوم به شکست، مهاجرت یا عزلت شده‌اند. تیموری طی فیلم مدام از این درگیری صحبت می‌کند و در سکانس پایانی نمود عینی به این برهمکنش اجتماعی می‌بخشد. امیر جدیدی، پریناز ایزدیار، سارا بهرامی، حسن معجونی، ستاره پسیانی، علیرضا ثانی فر، امین طاهری.


فیلم سینمایی ظاهر
فیلم سینمایی ظفر
فیلم سینمایی ظهور یک امپراتوری
فیلم سینمایی ظهور گرو دوبله فارسی
فیلم سینمایی ظهور منجی
فیلم سینمایی فسیل کامل نماشا
فیلم سینمایی فرار از زندان
فیلم سینمایی فارست گامپ
فیلم سینمایی فانتزی
فیلم سینمایی فایتر