سئو تصاویر برای موبایل
سئو موبایل از سیر تا پیاز! 7 تکینک ثابت شده سئوی موبایل نوین
سئوی عکس شامل ایجاد و ارائه تصاویر باکیفیت در فرمت، اندازه و وضوح ایده آل به منظور افزایش تعامل کاربر است. این نقشه به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک میکند تا تصاویر موجود در سایت شما را به طور کامل شناسایی و فهرستبندی کنند. همانطور که در بخشهای قبلی اشاره شد، انتخاب اندازه و فرمت مناسب برای تصاویر، نقشی اساسی در سئوی تصاویر ایفا میکند. با این حال، در کنار بهینهسازی حجم، نباید از کیفیت تصاویر غافل شد. تصاویر باکیفیت نه تنها تجربه کاربری را ارتقا میدهند، بلکه میتوانند در جلب توجه موتورهای جستجو نیز موثر باشند. سئوی تصویر به فرآیند بهینهسازی تصاویر در یک وبسایت برای درک بهتر آنها توسط موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان اشاره دارد.
اگر از اسکیما مارکآپ برای تعریف تصویر به عنوان یک محصول استفاده کنید ممکن است گوگل تصویر را با نماد برچسب قیمت ( که اغلب «نشان» نامیده میشود) در بسته تصویر در SERP و یا Google Images نمایش دهد. برای انجام این کار باید دادههای ساختاریافته محصول را به صفحات خود اضافه کنید. مثال دوم نمایش واضحی از تصویر را برای کاربر ترسیم میکند در حالیکه از وارد شدن به جزئیات بیش از حد اجتناب میکند. فقط به یاد داشته باشید نام فایلهای تصویری باید کوتاه باشد و بهتر است کلمات موجود در عنوان خود را با خط فاصله جدا کنید تا درک آنها برای گوگل آسانتر باشد. حال بیایید عمیقتر به این موضوع نگاه کنیم و بهترین شیوههای استفاده از متن جایگزین را با هم بررسی کنیم. بهطور خلاصه، همیشه اندازه تصاویر خود را متناسب با اندازهی نمایش موردنظر قرار دهید و وضوح تصویر را روی ۷۲ PPI یا کمتر نگه دارید.
تجربه کاربری یا UX نحوه تعامل کاربر با یک محصول یا سیستم است و بخش مرکزی طراحی وب سایت خوب است. تجربه کاربری پایه و اساس قابلیت استفاده یک سایت است، و این جنبه ای از سئوی داخلی است که توسط بسیاری ... در این مقاله، به 10 نکته طلایی برای سئوی تصویر میپردازیم که میتوانید با استفاده از آنها، تصاویر وبسایت خود را بهینهسازی کنید و از مزایای آن بهرهمند شوید. تصاویر، در این اسکرول کردن های سریع نظر کاربر را به خود جلب میکنند و آنها لحظاتی را برای دیدن تصاویر صبر میکنند. به همین طریق تصاویر باعث افزایش خوانایی محتوا ،افزایش حس خوب در کاربر و افزایش زمان ماندگاری در صفحات و سایت میشود. تصور کنید الان مدیر یک سایت تازه کار وارد سایت تان میشود، بخشی از مقاله شما را کپی کرده و در سایت خودش قرار میدهد.
در ادامه قصد داریم بهترین ابزارهای آنلاین و نرمافزارهای کاربردی برای کم کردن حجم تصاویر را با هم بررسی کنیم. عده ای باور دارند تاثیر این فاکتور به قدری کم است که اضافه نکردن آن هیچ تغییری در شانس کسب جایگاه بالاتر ندارد. در وردپرس شما هر با اضافه کردن هر نوع رسانه مثل یک عکس، میتوانید یک متن URL، عنوان یا Title، یک کپشن و از همه مهم تر یک متن جایگزین برای آن بنویسید. از بین این فاکتورها، 3 عامل اول بیشتر مورد استفاده کاربران قرار میگیرد ولی متن جایگزین علاوه بر استفاده کاربری، برای موتورهای جستجو اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین می توانید در هر تغییر کوچکی سرمایه گذاری کنید، اما تمرکز خود را به رعایت اصول سئو عکس نیز بگذارید.
هنگامیکه کاربر به قسمتی از صفحه که حاوی تصویر است پیمایش میکند، تصویر ظاهر میشود. اگر از AMP یا PWA استفاده میکنید، باید ابعاد تصویر خود را در کد منبع مشخص کنید. حتی اگر از هیچکدام از این ابزارها استفاده نمیکنید، هنوز هم بهترین روش، تعریف عرض و ارتفاع است. به علاوه، به مرورگرها اجازه میدهد تا قبل از بارگیری CSS، تصویر را اندازه بگیرند. تولید محتوای صوتی و تصاویر شما میتوانند در جستجوی تصویر گوگل رتبه بالاتری داشته باشند و ترافیک بیشتری را به وب سایت شما وارد کنند. برای کم کردن حجم تصاویر میتوانید از نرمافزارهایی مثل فوتوشاپ یا tinypng استفاده کنید.
این افزونه به شما اجازه میدهد تصاویر خود را بدون افت کیفیت فشرده سازی کنید. میتوانید پوشههای تصویر خود را بکشید و رها کنید، ایجاد کنید، تغییر نام دهید، حذف کنید یا مرتب کنید. در ادامه 5 افزونه ضروری برای سئو داخلی تصویر را خواهید دید که در طول مطالعه خود شناسایی کردیم. آنها با افزونههای اصلی وردپرس و تمها مانند WooCommerce، Elementor، Divi، Smush یا Yoast سازگار هستند. توجه داشته باشید که استفاده بی رویه از تکنیکهای سئو تکنیکال و بی هرجومرجی نیز باعث کاهش رتبه سئو سایت شما ویا سئو منفی میشود.
باتوجه به اینکه سایت شما تازه تاسیس است و به تازگی دسترسی رباتها را باز کردهاید، دیرایندکس شدن صفحات کاملاً طبیعی است. با توجه به نوع تصویر و محل مورداستفاده آن باید متناسبترین فرمت را انتخاب کنید. برای تصاویری که طبیعی و واقعی هستند (مثلا یک منظره، خودرو، انسان و ...) و تنوع رنگ در آنها زیاد است، بهترین انتخاب فرمت JPG با کیفیت 55 تا 65 است. اگر عکس مورد نظر شما با نرم افزارهای گرافیکی طراحی شده و تعداد و تنوع رنگها در آن کم است پیشنهاد میکنیم از گزینه PNG-8 استفاده کنید. مشاهد کامل عکس در صفحه نتایج با اینکه از نظر کاربران، خیلی راحت و سرراست بود ولی برای سایتهایی که صاحب این تصاویر بودند، یک فاجعه محسوب میشد!
از نظر شما، کدامیک از این برنامههایی که معرفی کردیم، بهترین برنامه ویرایش عکس اندروید و iOS است؟ دیدگاه خود را در بخش کامنتها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید. البته باید اشاره کنیم که که این برنامه همیشه 100 درصد موفق نیست و معمولا در تصاویری که شیء ناخواسته در پسزمینه نسبتا سادهای قرار دارد، بهتر عمل میکند. بیش از 300 فیلتر برای استفاده وجود دارد، اما بسیاری از آنها پولی هستند. خرید اشتراک پریمیوم همچنین به شما امکان پردازش HD تصاویرتان را میدهد. همچنین فیلترهای جدید به طور منظم اضافه میشوند تا اپلیکیشن همیشه تازه بماند.
حالا که از اهمیت بالای توضیحات جایگزین عکس به خوبی آگاه شدید، نوبت به این میرسد که آستینها را بالا بزنید و وارد عمل شوید! در اینجا میخواهیم یک عکس به شما نشان دهیم و 3 حالت خوب، بد، متوسط برای آن در نظر بگیریم. حالا که به خوبی با داستان تولد تگ alt آشنا شدید، میخواهیم به موضوع اصلی مقاله بپردازیم. برای انتشار یک خبر شرایط متفاوتی میتوان تصور کرد؛ در مصاحبه، درج یک تصویر از محل مصاحبه یا فرد مصاحبه شوند کفایت میکند. ولی در گزارش یک سانحه یا تصادف، انتشار تصاویر از محل حادثه، عمق فاجعه را برای کاربر مشخص میکند.
همچنین در عناوین و توضیحات تصویر خود حتما کلمات کلیدی را بگنجانید تا مطمئن شوید تصاویر در نتایج جستجوی مرتبط ظاهر میشوند. که این حجم کم باعث میشود سرعت بارگذاری و ذخیرهسازی آنها در دستگاههای مختلف مطلوبتر شود. همچنین با بهینهسازی تصاویر، امکان به نمایش درآمدن تصاویر بصورت کوچکتر در کنار لینک شما در صفحه نتایج جستجو میسر میشود. اهمیت سئو تصویر یا بهینهسازی عکس در سئو روز به روز بیشتر میشود و حالا باید علاوه بر متن محتوا، شما روی سئو تصاویر درون محتوا نیز برنامه داشته باشید. برای آنکه تصاویر سایت را واکنشگرا کنید، موزیلا استفاده از ویژگی srcset و sizes را برای ارائه اطلاعات لازم به مرورگر توصیه میکند. البته درصورتی که سایت شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکند، با بهکاربردن قالبهای سایت تعاملی میتوانید خیال خود را از بابت واکنشگرا بودن تصاویر سایت راحت کنید.
مطمئن شوید که از تصاویر کیفیت بالا و اندازه تصویر مناسب برای هر پلتفرم استفاده میکنید. اگر یک صفحه را با تصاویر بیش از حد بارگذاری کنید میتواند منجر به یک چیدمان نامرتب و غیرجذاب شود. این برای UX بد است و احتمالاً منجر به کاهش سرعت بارگذاری صفحه نیز میشود. اگر تصاویر مرتبط زیادی دارید که واقعاً به محتوای شما ارزش میبخشند آنها را بر طبق اولویت لیست کنید و سپس از آنها استفاده کنید. برای اطمینان از اینکه گوگل میتواند تصاویر شما را با جستجوی کاربر مطابقت دهد، تصاویر شما باید دارای وضوح بالا باشند.
این برنامه امکان افزودن افکتهای جذاب و ویرایش سریع تصاویر را بدون نیاز به یادگیری ابزارهای پیچیده، فراهم میکند. این برنامه از فیلترهایی به نام «لنز» استفاده میکند که میتوانند افکتهای ویژه را روی عکس اعمال کرده یا تنظیمات مربوط به رنگ، نور و وضوح تصویر را بهبود دهند. اما آنچه Photoshop Camera را متمایز میکند، فناوری Adobe Sensei است که به طور خودکار نوع تصویر (پرتره یا منظره) را شناسایی کرده و ماسکهایی برای بخشهای کلیدی مانند چهره یا آسمان ایجاد میکند. کاربران این کلمات را زمانی جستجو میکنند که آماده خرید یا انجام یک اقدام مشخص هستند. عبارتهایی مثل «خرید آیفون ۱۶»، «سفارش آنلاین عطر» و «تخفیف کفش ورزشی» کلمات کلیدی تراکنشی به حساب میآیند. با این حال، این نوع کلمات بسیار رقابتیاند و برای دستیابی به رتبههای بالا در نتایج جستجو، معمولاً نیاز به صرف هزینه قابلتوجهی دارند.
PPI در واقع به این اشاره دارد که چه تعداد از این نقاط در یک اینچ از فضای صفحه نمایش ظاهر میشود. پس حواستان باشد اندازه تصاویر را بررسی کنید تا با اندازهی نمایش موردنظر مطابقت داشته باشند؛ یعنی باید حداکثر عرض و ارتفاع اندازه نمایشگر موردنظر را بررسی کنید. من در ادامه شما را با ۱۵ نکتهی طلایی برای بهینهسازی تصاویر آشنا خواهم کرد؛ پس تا پایان با من همراه باشید. حال چگونه مطمئن شویم تصاویر به سئوی سایت کمک میکنند؟ برویم و با این موضوع بیشتر آشنا شویم. باید بدانید استفاده از تصویر در سایت و محتوا بسیار سودمند و گاهی حتی ضروری است.
چراکه بهبود تجربه کاربری سایت تاثیر مستقیمی روی ارتقا رتبه آن در نتایج جستجو دارد. با انجام سئو تصاویر تجربه کاربری سایت و در نتیجه رتبه آن در گوگل ارتقا پیدا میکند. در این مقاله با آموزش سئو عکس ها با ما همراه باشید تا با روشهای بهینه سازی عکس برای موتورهای جستجو آشنا شوید و از فرآیند سئو سایت لذت ببرید. برای هر تصویری که در صفحه استفاده میکنید، حتماً یک متن جایگزین (Alt Text) بنویسید. اگر تصویر با موضوع صفحه مرتبط است، متن جایگزین باید هم توصیفی باشد و هم بهصورت طبیعی شامل کلمه کلیدی باشد. این کار علاوه بر کمک به سئو، به کاربران دارای مشکلات بینایی هم کمک میکند تا مفهوم تصویر را بهتر درک کنند.
گوگل بعد از پیدا کردن انتیتیهای یک صفحه و حالا که میداند مفهوم واقعی محتوا چیست، آن را بر اساس کیفیتی که دارد، رتبهبندی میکند. این موتور جستجو برای تشخیص این که این محتوا چه قدر برای کوئری (Query) کاربران مفید است، ابتدا از الگوریتم جستجوی معنایی (Semantic Search) کمک میگیرد. از دیگر نمودهای انتیتی در SERP، میتوان به خوشههای نیت (Intent Clusters) اشاره کرد. وقتی کاربر یک موجودیت را جستجو میکند، گوگل مجموعهای از اطلاعات خوشهای را برای این انتیتی نمایش میدهد که همه آنها بهنوعی با نیت و هدف کاربر ارتباط دارد. اگر در وبسایت خود این عناوین مرتبط با این موجودیت را بهصورت خوشهای پوشش داده باشید، گوگل شما را جزو منابع برتر این عناوین نشان میدهد.
طراحی خوشهای (Pillar-Cluster) محتواها میتواند راهنمایی بزرگی برای درک انتیتیها توسط گوگل باشد. این طراحی میتواند مباحث را در قالب خوشههای نیت (Intent Clusters) پوشش دهد.رباتهای گوگل یک محتوا را ردیابی کرده و از محتواهای بالادستی هم برای درک بهتر موضوع همین محتوا استفاده میکند. بنابراین سعی کنید محتواها را دستهبندی کرده و آنها را بهصورت خوشهای طراحی کنید. گوگل برای معناشناسی و پیدا کردن انتیتیها، از فناوری پردازش زبان طبیعی یا Natural Language Processing (NLP) کمک میگیرد. در واقع این الگوریتم، اطلاعات معنیداری را از دادههای بدون ساختار استخراج میکند. در این مسیر از نالج گراف گوگل هم کمک میگیرد تا در نهایت وجود انتیتیها و ارتباطشان را در یک محتوا درک کند.
امروزه در فضای مجازی تعداد زیادی ابزار جهت فشرده سازی وجود دارند که به کیفیت عکس لطمه ای وارد نمی کنند و باعث ارتقای کیفیت عکس می شوند. به طور مثال تصویر اصلی که در صفحه اصلی (Home Page) وب سایتتان قرار می دهید را می توانید با وب سایت ها یا ابزارهای فشرده سازی تصاویر مانند TinyPNG فشرده نمایید. کار با فتوشاپ یا نرم افزارهای کامپیوتری همیشه هم ساده نیست، گاهی اوقات هدف ما تنها کاهش حجم عکس و بهینهسازی حجم است و نیازی به ویرایش تصویر یا تغییر ابعاد آن نداریم. برای آنکه روند کار شما سریعتر انجام شود میتوانید از ابزارهای آنلاین استفاده کنید. در ادامه کاربردیترین ابزارهای آنلاین برای کم کردن حجم تصاویر را به شما معرفی میکنیم.
تنها برای آن میزان از منابع سختافزاری که نیاز دارید هزینه میپردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینههای غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسیهای بیشتر از یکهاست ابری. تمام حقوق این وب سایت برای پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوزمحفوظ است. ما همچنین پیوندهایی به دو نسخه دیگر از همان تصویر در اندازههای مختلف مثلاً متوسط (عرض 1000 پیکسل) و بزرگ (عرض 2000 پیکسل) را در کد بالا قرار دادهایم. 1) از آنجا که من تنها از تعداد کمی آیکون های خاص استفاده می کنم، اندازه فایل نهایی به میزان قابل توجهی کوچکتر خواهد شد. کمتر کسی دانشی که با سعی و تلاش به دست آورده را به دیگران ارائه میدهد به همین دلیل برای آموزش تخصصی در هر حوزهای، نیازمند مراجعه به منابع خارجی هستیم.
همچنین آنها فقط یک CDN نیستند، بلکه یک سرویس DNS معتبر و درجه یک سازمانی می باشند. با این حال، او پاسخی مبهم ارائه کرد و گفت که همه چیز به همان شکل باقی مانده است. سپس این ابزار به شما میگوید که آیا صفحهی شما در تلفن همراه قابل استفاده است یا خیر. متا تگهای OG، قطعه کدهایی هستند که نحوه نمایش URLها را هنگام اشتراکگذاری در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین و پینترست را کنترل میکنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را در مرورگر خود باز کنید و بعد تصاویر خود را در آن آپلود کنید. هدف آژانس و آکادمی دی ام روم این است که با مشاوره و همراهی درست، بتوانید از تمام پتانسیلهای فضای دیجیتال برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید.
تصاویر با وضوح بالا کاربران شما را درگیر میکند و بهترین تصور ممکن را از محصولات شما به آنها میدهد. این بدان معناست که مرورگرها میتوانند تصاویر را در اندازه مناسب برای دستگاهی که در آن مشاهده میشود به نمایش درآیند. هنگام خزیدن و ایندکس صفحات، گوگل آنها را از منظر یک مرورگر موبایل میخزد. این کار به عنوان «ایندکس اول تلفن همراه» شناخته میشود و به دلیل افزایش گسترده جستجوها از طریق دستگاههای تلفن همراه در چند سال گذشته به وجود آمده است. به عنوان مثال فرض کنید یک سایت فروش آنلاین دارید و یکی از محصولاتی که میفروشید ژاکت کشمیر قهوهای است و یک تصویر از آن در صفحهی مربوطه سایت خود دارید. به جای نامگذاری تصویر با «ژاکت» باید یک نام توصیفیتر مانند «ژاکت کشمیر قهوهای» برای آن استفاده کنید.
در بسیاری مواقع عکس شما در وبسایت تنها به عنوان عکسی تزیینی مورد استفاده قرار می گیرد. بدین ترتیب با افزودن کپشن به تصاویر مربوطه می توانید به کاربران و خوانندگان خود در خصوص جستجو در مرورگر گوگل کمک کنید. تصور کنید که فروش شما در این بخش در خصوص آویزهایی به نام clogau celebration pendant 3SMP5 می باشد. پس این احتمال در خصوص جستجوی کلیدواژه 3SMP5 در مرورگر گوگل وجود خواهد داشت. بنابراین شما می توانید با درج کلیدواژه های مربوط زمینه جستجو در گوگل را در خصوص تصاویر وبسایت آسان تر سازید. به عنوان مثال در خصوص فروش محصول طبق تصویر زیر پیشنهاد ما به شما نامگذاری فایل clogau-celebration-pendant-3smp5.jpg به این فرمت می باشد.
برخلاف سایر فرمتهایی که به معرفی آنها پرداختیم، فرمت SVG در دستهبندی فرمتهای بُرداری یا vector قرار میگیرد. اما به واسطه کاربردهای متنوع و جذاب آن در طراحی سایت و اهمیت آن در سئو تکنیکال، توضیح کوتاهی درمورد این فرمت خالی از لطف نیست. تصاویر jpeg یکی از انتخابهای خوب برای استفاده در محتوا و فضای وبسایت هستند. شرکت مایکروسافت ابزاری به نام Computer Vision را معرفی کرده که قادر به درک محتوا و موضوع تصاویر است. برای بررسی توانمندی آن، عکس یکی از دورههای آکادمی وبسیما را بارگذاری کردیم، کپشن پیشنهادی جمله "a group of people in a room" بوده است.
برای درک بهتر این موضوع فرض کنید شما در حال بررسی موضوع دیجیتال مارکتینگ هستید و برای آن که تیم خود را نمایش دهید، از تیم با کمک موبایل عکس می گیرید. در این صورت نام آن چیزی مشابه DSC4536.jpg است که در این صورت نمی توانید آن را به همین شکل آپلود کنید. بنابراین اولین قدم این است که نام تصویر را تغییر دهید و آن را به چیزی شبیه digital-marketing-team.jpg تغییر دهید. هنگامی که شما تصاویر موردنظر را از اینترنت دانلود می کنید، اسم واقعی و مرتبط با آن تصویر روی آن قرار ندارد. حتی اگر خودتان به کمک دوربین تصاویر را تهیه کرده باشید، یک نام نامرتبط روی آن قرار دارد.
این ابزار در ابتدا برای کمک به تبلیغکنندگان Google Ads طراحی شد، اما به دلیل دقت بالا و اطلاعات مفیدی که ارائه میدهد، به یکی از ابزارهای پرکاربرد برای سئو هم تبدیل شده است. برای مثال این صفحه برای کلیدواژه «کلمه کلیدی چیست؟» نوشته شده است؛ کاربر برای درک مفهوم «کلمه کلیدی» این عبارت را جستجو میکند و گوگل این صفحه را در نتایج به او نشان میدهد. کلمه کلیدی در سئو همان عبارتی است که وقتی کاربران آن را در گوگل جستجو میکنند، به صفحه شما میرسند. امروزه طراحی بنرهای فروشگاهی به یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی آنلاین تبدیل شده است. بنرهای جذاب و متحرک میتوانند فروشگاههای آنلاین را از رقبا متمایز کنند و تجربه خرید را برای مشتریان بهبود بخشند.
عجیب ولی واقعی؛ اگر عبارتی که به صورت عکس-نوشته در خود تصویر قرار گرفته است را جستجو کنیم، شاهد نمایش آن در بخش جستجوی تصاویر گوگل خواهیم بود. این قابلیت در حال حاضر برای زبان فارسی نیز فعال شده و نمونههای بسیاری را میتوان از آن مثال زد. مزیت خاص استفاده از Cloudflare بر روی هر شبکه تحویل محتوای این است که نحوه عملکرد آن با CDN های دیگر متفاوت است. بنابراین، توصیه جان مولر از گوگل در کار با وبسایت بدین صورت باقی مانده است که استفاده از یکی از دامنه ها یا زیر دامنه های همیشه بهترین خواهد بود. طبق الگوریتم گوگل نام ابزارهای گوگل بر روی فایل های عکس ثابت خواهد ماند. بدین ترتیب نام فایل های عکس می توانند جزئیاتی را در مورد موضوع عکس مورد نظر به گوگل بدهند.
سرعت سایت بیشترین تأثیر را در سئو عکس دارد و بر توانایی کلی صفحات در به دست آوردن رتبه بهتر در نتایج گوگل مؤثر است. سرعت سایت نه تنها بر توانایی کاربر برای حرکت از صفحهای به صفحه تأثیر میگذارد بلکه یک عامل مهم در رتبه بندی سایت است. بنابراین همیشه استفاده از تصاویر می تواند به مفید بودن مقاله کمک بیشتری کنید؛ به خصوص که اگر تصاویر شما کاملاً مرتبط و جذاب باشند. همچنین سئوی تصاویر به شما کمک می کند تا بتوانید از طریق بخش جستجوی تصاویر گوگل هم ترافیک جذب کنید. پس اگر می خواهید مخاطبان هدفمند و ترافیک سایت خود را بیشتر کنید، پیشنهاد می کنیم حتماً به سئوی تصاویر سایت خود بپردازید تا بهترین نتایج را بگیرید. اولین موردی که در چک لیست سئو تصاویر به آن تاکید میکنیم، استفاده از تصاویر یونیک و اورجینال است.
ابزارهایی مانند Photoshop امکان ذخیره تدریجی فرمت های JPEG یا PNG را نیز می دهد که در نتیجه به روشی که توضیح داده شد، بارگذاری می شوند. HTML یک صفحه وب، به مرورگر می گوید کدام یک از این تصاویر را برای هر صفحه انتخاب کند و با چه عرضی، تصاویر نمایش داده شود. اگر نیاز به انجام تغییرات در تصویر و بریدن گوشههای آن داشته و امکان دسترسی به فتوشاپ را ندارید، این ابزار بهترین گزینه در دسترس است. در فرمت jpeg ابعاد تصویر مستقیما بر سایز آن تاثیر گذار است و در فرمت PNG تنوع رنگ. در نتیجه اگر یک تصویر با تعداد رنگ محدود و سایز بزرگ را به صورت PNG ذخیر کنید متوجه تفاوت چشمگیر در حجم نهایی آن خواهید شد.
حالا شما میتوانید از این استفاده کرده و با نوشتن کلمات کلیدی و آدرس سایت تان در این کدها، سئوی تصاویر را بیشتر از قبل بهبود بدهید. اما نکته مهمی در مورد آن وجود دارد آنهم اینکه شما با سئو کردن تصاویرِ هر صفحه از سایت، صرفا به سئو شدن خود صفحه کمک نمیکنید. بلکه با سئو عکس ها، کمک میکنید این تصاویر در نتایج جستجو و مخصوصا در بخش تصاویر گوگل نمایش داده شده و از این طریق هم به سایت تان بازدید جذب میکنید. تا الان به اهمیت سئوی تصویر پی بردید؟ قطعا متوجه شدید که بهینه سازی تصویر میتواند چقدر اثر مثبتی روی سرعت سایت شما داشته باشد! به خاطر داشته باشید که شما ممکن است از همۀ این موارد استفاده نکنید اما مطمئناً باید تمام تلاش خود را بکنید تا بتوانید با صرف وقت و تخصصی که در اختیار دارید، از بیشتر این نکات استفاده کنید. سرعت بارگیری و لود شدن سریع سایت یکی از مهمترین موضوعاتی است که گوگل در رتبهبندی سایتها به آن توجه میکند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری