راهکارهای نوین برای جذب مخاطب در بازار مجازی2021-03-09
۷ روش ساده برای افزایش مشتری، حتی بدون تبلیغات تابناک
این اطلاعات ارزشمند به شما کمک میکند تا استراتژیهای بهینهسازی را اجرا کرده و جذب مخاطبان را بهبود بخشید. با توجه به این که بسیاری از افراد به اینترنت دسترسی دارند، کاتالوگهای دیجیتال به مخاطبان این امکان را میدهند که به راحتی و هر زمانی که خواستند، به اطلاعات محصولات دسترسی پیدا کنند. کاتالوگ دیجیتال به عنوان یکی از بهترین روش های نوین جذب مخاطب به دلیل ویژگیها و مزایای بسیاری شناخته شدهاست.
در نهایت، با پاسخ دادن به نظرات، پاسخ دادن به سؤالات و شرکت در بحث، فعالانه با مخاطبان خود درگیر شوید. این به شما کمک می کند تا بینش هایی در مورد درک نیازها و ترجیحات مشتریان به دست آورید و به شما امکان می دهد کمپین های بازاریابی هدفمندی را ایجاد کنید که با آنها طنین انداز شود. به شما امکان میدهد اقدامات خاصی را که توسط کاربران خود انجام میشود، مانند ثبت نام در خبرنامه یا خرید، ردیابی کنید. این به شما کمک میکند تا بفهمید کدام استراتژی های بازاریابی در ایجاد تبدیل و در نهایت افزایش درآمد موثرتر هستند. بازاریابی چریکی، هنر جلب توجه مخاطبان با روشهای غیرمعمول و تاثیرگذار است. در این رویکرد، کسبوکارها از ابزارهایی مانند هنرهای خیابانی، رویدادهای ناگهانی و ابتکارات جذاب بصری استفاده میکنند تا تجربهای خاص برای مخاطبان ایجاد کنند.
همچنین، باید به تغییرات بازار و نیازهای مشتریان توجه کنید و استراتژیهای خود را بر اساس این تغییرات بهروز کنید. این چالشها نهتنها به دلیل مشکلات اقتصادی، بلکه به دلیل عدم آگاهی از روشهای نوین جذب مشتری نیز به وجود میآیند. بسیاری از کارآفرینان به روشهای قدیمی و سنتی اکتفا میکنند و از بهکارگیری تکنولوژی و روشهای نوین غافل میشوند.
سپس لینک بازاریابی همکاری در فروش را در اختیار خواننده میگذارند تا در صورت خرید، کمیسیون خود را از فروشنده دریافت کنند. محتوا در شکلهای بسیار بیشتری از متن مانند تصویر، پادکست، ویدیوهای ویروسی و غیره وجود دارد. ممکن است در وبلاگنویسی مهارت نداشته باشید یا انتشار محتوای متنی برای کسب و کار شما مناسب نباشد. با این کار نه تنها در جستجوی گوگل رتبه کسب میکنید بلکه محتوای ارزشمند نیز برای جستجوهای یوتیوب ارائه کردهاید.
گذار از مرحله رشد اولیه به دوران بلوغ، مستلزم تحولات ساختاری عمیقی است که راهبردهای ادغام و تملک میتواند نقشی کلیدی در آن ایفا کند. موفقیت در این مسیر نیازمند درک عمیق از پویاییهای بازار، توجه به درسآموختههای جهانی، و مدیریت هوشمندانه چالشها و فرصتهاست. تجربه جهانی نشان میدهد که تحولات ساختاری معمولا با مقاومتها و چالشهایی همراه است، اما در صورت مدیریت صحیح میتواند به ارتقای کارآیی و افزایش توان رقابتی کل اکوسیستم منجر شود. در مورد اقتصاد دیجیتال ایران نیز، موفقیت در این گذار میتواند زمینهساز جهشی کیفی در توسعه این بخش از اقتصاد باشد. بازیگران این عرصه باید با درک عمیق از این تحولات و آمادگی برای مواجهه با چالشهای پیش رو، راهبردهای خود را بازنگری کنند.
تبلیغات تعاملی که به کاربر امکان مشارکت بیشتری در فرآیند تبلیغات میدهد، از جمله راهکارهای نوین تبلیغات آنلاین هستند. این نوع تبلیغات میتواند باعث افزایش تعامل کاربران با برند و افزایش فروش شود. تبلیغات تصویری و ویدیویی بیشتر از سایر روشها میتواند توجه مخاطب را جلب کند. ارائه محتوای جذاب و خلاق در قالب تصاویر و ویدیوها، باعث افزایش بازدید و افزایش فروش محصولات میشود.
اهمیت مدیریت بودجه در کسبوکار
برای نتیجه بهتر، باید از ابزارهای سئو و تکنیکهای پیشرفته بهینهسازی استفاده کنید تا سایتتان همیشه در دسترس و مفید باشد. ارائه کد تخفیف یا پیشنهادات ویژه، چه به صورت آنلاین و چه آفلاین، یکی از روشهای مؤثر برای جذب مشتریان است. این استراتژی میتواند باعث افزایش فروش و رونق کسب و کار شما شود و شما را در بازار رقابتی متمایز کند.
بازاریابی ایمیلی در طول زمان تکامل یافته است و همچنان یکی از تلاشهایی است که بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را در روش بازاریابی اینترنتی دارد. تصویر زیر نرخ بازگشت سرمایه کانالهای مختلف بازاریابی را نشان میدهد. اینفلوئنسرها، افرادی هستند که در پلتفرمهای رسانه اجتماعی، فالوورهای زیادی جذب کردهاند و بر آنها نفوذ دارند. افراد آنها را دنبال میکنند چراکه به محتوای آنها علاقهمند هستند و بسیاری از آنها موارد معرفی شده توسط اینفلوئنسرها را امتحان میکنند. در اینفلوئنسر مارکتینگ، معرفی محصول با استفاده از ویدیوهای زنده یا بررسی محصول انجام میگیرد.
تحولات سالهای اخیر در فضای کسبوکار جهانی، روایتگر دگرگونی عمیق در مناسبات سنتی قدرت اقتصادی است. دیگر این تنها غولهای صنعتی نیستند که مسیر تحولات را تعیین میکنند؛ بلکه شرکتهای چابک و نوآور با درک عمیق از روندهای آینده، توانستهاند معادلات را به نفع خود تغییر دهند. بازاریابی چندکاناله به برندها اجازه میدهد تا مشتریان را در نقاط تماس متنوعی مانند ایمیل، پیامک، تبلیغات آنلاین و شبکههای اجتماعی هدف قرار دهند. راهی که مشتریان برای خرید طی میکنند، باید بهآسانی قدم زدن در یک پارک باشد! هرچه مسیر خرید راحتتر باشد، شانس بیشتری برای جذب مشتریان جدید دارید.
دستگاه ثبت شماره موبایل زرین (پیشنهاد ما)
در حالی که مشتریان اصلی وجود دارند، اغلب افراد دیگری نیز هستند که پرداختن به آنها نیز مهم است. مطمئن شوید که میدانید تأثیرگذاران چه کسانی هستند؛ آنها بر تصمیم گیرندگان تأثیر میگذارند و به احتمال زیاد نیاز دارید که به آنها فروش متفاوتی نسبت به کاربر نهایی داشته باشید. برای مثال، والدین ممکن است دروازهبان محصولاتی باشند که کودکان را هدف قرار میدهند یا مدیران فناوری ممکن است بر تصمیم شرکت برای سرمایهگذاری در نرمافزاری جدید تأثیر بگذارند. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری را معرفی کنیم. روشهایی مانند ایمیل مارکتینگ، تبلیغات در فضای مجازی، طراحی سایت و پخش تراکت و بروشور همگی گزینههای مناسبی هستند.
همچنین، هوش مصنوعی، گیمیفیکیشن و بازاریابی صوتی تجربه کاربری را در این نوع بازاریابی بهبود میبخشند. پیشبینی میشود بازاریابی مستقیم در سال ۲۰۲۵ با شخصیسازی بیشتر، استفاده از پنل پیامکی و تحلیل دادههای مشتری متحول شود. علاوه بر این حتما از قابلیتهای محصولات خود در برآورده کردن نیازهای زندگی مخاطبان صحبت کنید. مثلا اگر یکی از ویژگیهای سرویس شما اتوماسیون است، به نحوهی استفاده از سرویسهای اتوماسیون برای آسان کردن زندگی و یا کار خود اشاره کنید.
{۱۳. همکاری گرفتن از مخاطبان
|}این ابزار نه تنها امکان معرفی جذاب و جامع محصولات را فراهم میآورد، بلکه با استفاده از ویژگی چند رسانهای، امکان برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان را فراهم میکند. با تحلیل دقیق دادههای به دست آمده از کاتالوگ دیجیتال، میتوانید بهینهسازی تبلیغات خود را انجام داده و برنامههای بازاریابی دقیقتری را اجرا کنید. استفاده از دادهها و تحلیلهای به دست آمده از کاتالوگ دیجیتال، میتواند به کاهش هزینههای تبلیغات بدون اطلاعات و ناکارآمد کمک کند. با توجه به این نکات، کاتالوگ دیجیتال میتواند به عنوان یک ابزار کارآمد برای کاهش هزینهها و بهینهسازی فرآیندها در کسب و کار شما عمل کند.
- {
- منظور از برندهای مکمل، شرکتهایی هستند که محصولات یا خدماتشان به هم مرتبط بوده و بهصورت ترکیبی، نیازهای بیشتری از مشتریان را برآورده میکنند. |}{
- استفاده از اینفلوئنسرها برای تبلیغ برند شما به جذب سریع مشتریان منجر میشود. |}{
- یکی از کمهزینهترین و قویترین روشهای افزایش مشتری، بازاریابی دهانبهدهان است. |}
- در مورد اقتصاد دیجیتال ایران نیز، موفقیت در این گذار میتواند زمینهساز جهشی کیفی در توسعه این بخش از اقتصاد باشد.
- بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید.
- بازاریابان حرفهای با تکیه بر این دادهها میتوانند اهداف خود را بهبود بخشند و آگاهی بیشتری از نیازها و ترجیحات مشتریان پیدا کنند.
این پلتفرم با شبکهای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجارهای همکاری میکند. تبلیغات هدفمند از جمله روشهای دیجیتال مارکتینگ است و پلتفرمهای بینالمللی مانند گوگل و فیسبوک از جمله گزینههای مرسوم برای این نوع تبلیغات به شمار میآیند. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. ارسال لینکهای بازاریابی همکاری در فروش در سایتهای تخفیف میتواند فروش زیادی را برای کسب و کارها به همراه داشته باشد.
همکاری نزدیک با متخصصان توسعه کسب و کار تضمین می کند که تلاش های بازاریابی شما با اهداف رشد کلی شرکت شما هماهنگ است. در مرحله بعد، محتوایی ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید که با مخاطبان شما طنین انداز شده و تعامل را تشویق کند. این ممکن است شامل پستهای وبلاگ، ویدیوها، تصاویر و محتوای تعاملی مانند آزمونها و نظرسنجیها باشد. اولین قدم در استفاده از Google Analytics این است که حساب کاربری خود را راه اندازی کنید و کد رهگیری را به وب سایت خود اضافه کنید. این به شما امکان می دهد شاخصهای کلیدی عملکرد مانند تعداد بازدیدکنندگان، نرخ پرش و نرخ تبدیل را نظارت کنید.
شبکه نمایش یکی دیگر از انواع تبلیغات است که گوگل در پلتفرم خود ارائه میدهد. «همنشری» (Syndication) تاکتیک دیگری است که کمک میکند تا محتوا در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرد. در واقع مطالب وبلاگ، ویدیوها و دیگر محتوا را در وبسایتهای شخص ثالث بازنشر میدهید. او اغلب تاکتیکهای بازاریابی را بهصورت گامبهگام و دقیق ارائه میدهد. چنین دستورالعملهایی در هر حوزه بسیار نادر است و باعث ایجاد مخاطبان وفادار میشود. یکی از مهمترین عوامل موفقیت در سئو داخلی، بهبود سرعت بارگذاری صفحه است.
به طور معمول در فعالیتهای بازاریابی، مشتری به فردی گفته میشود که معاملهای را انجام میدهد که به سود تجارت است. این بدان معناست که مشتریان برای استفاده از محصول یا خدمات شما باید تمرکز، وقت و پول صرف کنند. زمانی که شما به عنوان یک کارآفرین و یا صاحب یک کسبوکار فعالیت خودتان را آغاز میکنید، نیاز به مخاطبانی دارید که شما را بشناسند. به زبان ساده یعنی، شما کار و فعالیت تجاری خودتان را برای دیگران انجام میدهید.
از طریق پنل های پیامکی میتوانید به بانک شماره موبایل مشتریان بالقوه و واقعی خود دسترسی داشته باشید و پیامهای تبلیغاتی خود را مستقیماً به تلفن همراه آنها ارسال کنید. چنین ویژگی باعث میشود تأثیر تبلیغات شما چندین برابر سایر روشها باشد. از طرفی در تبلیغات پیامکی میتوانید مشتریان خود را دسته بندی کنید و براساس سن، جنسیت، شغل، محل زندگی و … پیامکهای اختصاصی برای آنها ارسال نمایید. اگر از یک پنل پیامکی معتبر مانند فراز اس ام اس استفاده کنید و خط خدماتی دریافت نمایید دیگر لازم نیست نگران عدم دریافت پیامک ایرانسل یا همراه اول باشید.
زیرا احساس نزدیکی کاربر، با افرادی که همرتبه خودشان هستند بسیار زیاد است. با داشتن مشتری است که میتوانید نقاط قوت و ضعف کارتان را بشناسید و برای انجام بهتر آن اقدام کنید. با وجود مشتریان میتوانید به بازار رقابتی وارد شوید و برای ارتقای فعالیتتان تلاش کنید.
تحولات اخیر در ساختار این بازار، نشاندهنده تلاش برای ایجاد اکوسیستمهای یکپارچهتر و کارآمدتر است. بر کسی پوشیده نیست که اعتبار و اصالت در جلب اعتماد مردم حرف اول را می زند. هر چه شما معتبرتر باشید، مشتریان بیشتری تمایل دارند به سمت برند شما بروند. آنها به شما اعتماد میکنند و اطمبنان دارند که محصول(ها) و یا خدماتی با کیفیت ارائه میدهید. در این یادداشت، ۷ روش کاملاً عملی و ساده را بررسی میکنیم که بدون نیاز به تبلیغات مستقیم، مشتریان بیشتری جذب کنید و فروش خود را افزایش دهید.
اقتصاد دیجیتال ایران در حال تجربه دورانی است که میتوان آن را «عصر بلوغ» نامید. در این دوران، مرزهای سنتی میان بخشهای مختلف این اقتصاد در حال کمرنگ شدن است و بازیگران بازار به دنبال خلق ارزش از طریق ایجاد همافزایی میان حوزههای مختلف هستند. نگاهی به تجربه شرکتهای پیشرو جهانی نشان میدهد که چگونه این مسیر میتواند طی شود.
یکی از تغییرات اساسی در بازاریابی مستقیم، ادغام کانالهای مختلف ارتباطی برای ایجاد یک تجربه یکپارچه است. مردم به دنبال یک رهبر معتبر هستند، رهبری که بتواند آنها را در مسیر درست هدایت کند. بنابراین، شما باید آن رهبر باشید، قدم بردارید و چهرهی برند خود باشید. به احتمال زیاد هزاران بازاریاب دیگر، از جمله رقبای شما،ممکن است همان چیزی را به مردم ارائه دهند که شما عرضه میکنید. همچنین ممکن است نوع محصول یا خدمات شرکت دچار تغییراتی شود، به همین دلیل برای برندسازی، روی شخص خودتان سرمایهگذاری کنید نه محصولات و خدمات. امروزه مشتریان قبل از تصمیمگیری برای خرید، ابتدا به سراغ گوگل میروند و به دنبال فروشگاههای نزدیک و معتبر میگردند.
این روشها نهتنها کمهزینه هستند، بلکه اگر درست اجرا شوند، تأثیر طولانی مدتی هم خواهند داشت. در دنیای پررقابت امروز، اگر به دنبال جذب مشتریان جدید هستید، نباید فقط به یک کانال تبلیغاتی بسنده کنید. باید خلاقیت به خرج دهید و از کانالهای مختلف تبلیغاتی برای رسیدن به مشتریان خود استفاده کنید.
به عنوان مثال، اگر ابزار شما قابلیتهایی را دارد اما در انجام مورد خاصی با محدودیت روبه رو است یا نیاز به یک ابزار دیگری، حتما این مساله را با مخاطب در میان بگذارید. چگونه مشتری جذب کنیم؟ این سوال مهم است و پاسخ آن به محتوایی برمیگردد که تولید میکنید. محتوای تعاملی شامل نظرسنجیها، پرسشوپاسخها، مسابقات و ویدیوهای زنده است.
این به شما کمک میکند تا مشتریان خود و آنچه را که در یک محصول یا خدمات می خواهند، درک کنید. در مرحله بعد، داده ها را از طریق روش های مختلف، مانند نظرسنجی، مصاحبه و گروههای متمرکز جمعآوری کنید. اولین قدم در انجام تحقیقات بازار جدید این است که مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.
این تعامل نه تنها اعتماد مشتریان را جلب میکند، بلکه به پیشرفت کسب و کار شما نیز کمک میکند. برگزاری یا شرکت در رویدادها میتواند فرصتهای عالی برای جذب مشتری جدید ایجاد کند. برای مثال، یک فروشگاه لباس میتواند در فصل تابستان یک فشن شو برگزار کند تا جدیدترین مجموعههای خود را به نمایش بگذارد. این نوع رویداد نه تنها به مشتریان اجازه میدهد تا با محصولات آشنا شوند، بلکه میتواند منجر به ایجاد یک رابطه پایدار و سودآور بین شما و آنها شود.
کوکی نشان میدهد که کدام بازاریاب محصول را به فروش رسانده است، حتی اگر شخصی که روی لینک کلیک کرده است، فوری خرید خود را انجام ندهد. البته دقت داشته باشید که کوکیها تاریخ انقضا دارند و برای اینکه کمیسیون به بازاریاب تعلق بگیرد، خریدار باید قبل از منقضی شدن کوکی خرید خود را کامل کند. برندها با استفاده از اینستاگرام محصولات خود را به نمایش میگذارند و سعی در افزایش فروش خود دارند. اینستاگرام به یکی از معروفترین شبکههای اجتماعی در دنیا تبدیل شده است. صفحه فیسبوک او نیز بیش از ۲/۵ میلیون لایک و صفحه پینترست او نزدیک به ۲۰ هزار فالوور دارد. به خاطر داشته باشید که در بهینهسازی صفحات، محتوا را برای کاربران و موتورهای جستجو تدوین میکنید.
این نرم افزار با قیمت مناسب و مجموعهای جامع از ویژگیها، از جمله CRM، بازاریابی خودکار و ابزارهای خدمات مشتری، گزینهای ارزشمند برای کسبوکارها است. با این حال، رابط کاربری آن بهطور کلی شلوغ است و در برخی از زبانها، نسخههای ترجمه شده ممکن است برای کاربران جدید دشوار باشد. نمیتوان EngageBay را بهعنوان بهترین نرمافزارهای فروش و بازاریابی نام برد. اما بهطور کلی برای کسبوکارهای کوچک و استارتآپها بسیار مفید و کاربردی است. نرمافزار فروش و بازاریابی قدرتمند که با مجموعهای جامع از قابلیتها و ویژگیها، بهخصوص برای شرکتهای بزرگ طراحی شده است.
با همکاری نزدیک با تیم توسعه کسب و کار خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که تلاش های بازاریابی شما با اهداف رشد شرکت شما هماهنگ است و نیازهای مشتریان خود را بهتر برآورده می کند. در مرحله بعد، این ابزارهای تحلیلی پیشرفته را با منابع داده موجود خود، مانند سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، پلت فرم های رسانه های اجتماعی، و تجزیه و تحلیل وب سایت، ادغام کنید. این به شما امکان می دهد تا نقاط داده بیشتری را از منابع مختلف جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید و درک جامع تری از مشتریان خود ارائه دهید. با اتوماسیون و سایر تکنیکها و امکانات بازاریابی آنلاین، میتوانید بدون محدودیت زمانی و به صورت 24/7 با مخاطبان خود در ارتباط باشید. با توجه به نیازهای خود و حوزه فعالیت ، روشهای مناسب جذب مشتری حضوری را انتخاب و با انرژی و خلاقیت ، در راه موفقیت و رشد کسب و کار خود گام بردارید.
حتی اگر بودجه کافی برای طراحی سایت اختصاصی ندارید میتوانید از ابزارها و قالبهای آمادهای که توسط وردپرس ارائه شده است استفاده کنید تا امکانات پایهای را در اختیار داشته باشید. شما میتوانید شبکههای اجتماعی و پنل پیامکی خود را از طریق افزونهها به وبسایت متصل کنید و یک پلتفرم یکپارچه تبلیغاتی ایجاد نمایید. به طور کلی، این روش یکی از بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری است.
چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد. با تجزیه و تحلیل شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) و سایر معیارها، میتوانید تشخیص دهید که کدام کمپینها و تاکتیکها در ایجاد تعامل و تبدیل مؤثرتر هستند. میزبانی رویدادهای موفق می تواند آگاهی از نام تجاری را افزایش دهد، منجر به ایجاد ارتباط با مشتریان شما شود.
سادهسازی فرآیند خرید، یکی از مهمترین عوامل در موفقیت فروش آنلاین است. این یعنی از لحظهای که مشتری وارد سایت میشود تا وقتی خریدش را نهایی میکند، باید هیچ مانعی پیش روی او نباشد. آیا هنوز هم فکر میکنید که فقط با تبلیغات در یک کانال مشخص میتوانید مشتری جذب کنید؟ اگر چنین است، ممکن است بهسرعت پشت سر رقبا بمانید! این اشتباه رایج بسیاری از کسبوکارهاست که فقط به یک مسیر برای جذب مشتری تکیه میکنند. اما در دنیای دیجیتال امروز، تنوع در روشها و استفاده از کانالهای متنوع رمز موفقیت است.
از ویژگیهای بارز آن میتوان به بازاریابی چندکاناله و اجرای کمپینهای تبلیغاتی گسترده اشاره کرد. در این روش به مشتریان فعلی خود پاداش میدهید تا شما را به دیگران معرفی کنند. این استراتژی به دلیل اعتماد مردم به نظرات یکدیگر باعث جذب مشتریان جدید میشود. برای جلب توجه مشتریان و ترغیب آنها به خرید، باید از کال تو اکشن موثر استفاده کنید. به عنوان مثال، استفاده از دکمههای رنگی و مشهود برای خرید میتواند تاثیرگذار باشد. علاوه بر این، استفاده از عباراتی همچون «بهترین تخفیفها را دریافت کنید» میتواند مشتریان را به خرید ترغیب کنید.
تبلیغات هدفمند در اینستا