ترفندهای سئو چیست

سئو چیست و چرا باید وبسایت را بهینه سازی کنیم؟ ویرگول

درج هدینگ‌های H1, H2, H3 و غیره، رعایت ترتیب محتوا و مواردی از این قبیل، راه‌هایی هستند که محتوا ساختار یافته‌تر و در نظر خواننده گیراتر می‌شود. بهزاد در مورد سئو می گوید"برای یادگیری سئو محیط تست ایجاد کنید و الگوریتم‌های گوگل را کامل درک کنید. این مسیر درست برای یک محقق سئو است." در ادامه هم سعی کردیم با کمک خدمات و آموزش های باکیفیت، این افراد را از خریدار به مشتری تبدیل کرده و حتی آنها را ترغیب کنیم که ما را به بقیه معرفی کنند. اگر قصد دارید این ترفند سئو سایت را به صورت اصولی و با کمترین خطر ممکن جلو ببرید، پیشنهاد میکنم مقاله آموزش pbn را در وبلاگ فرین آکادمی مطالعه کنید. یعنی چیزی نیست که با یک بار یادگیری مفاهیم اولیه اش بتوانیم یک عمر آن را اجرا کنیم.

گوگل به نمایش صفحات، آزادی عمل کاربران و سرعت کلی سایت روی گوشی اهمیت زیادی می‌دهد. سئو داخلی یا سئوی آن-پیج (On-page SEO) با بهینه‌سازی اِلِمان‌های درون سایت، رتبه مطالب را ارتقا می‌دهد. رایج‌ترین متد، تولید محتوای مرتبط به نیاز کاربر از طریق گنجاندن هوشمندانه کلمات کلیدی درون متن است. اعتبار دامنه یا Domain Authority یک امتیاز در رتبه بندی موتورهای جستجو است که به وسیله شرکت نرم افزاری ماز به وجود آمده است. اعتبار دامنه نشان می‌دهد یک وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو چه رتبه‌ای را به دست می‌آورد. اعتبار دامنه امتیازی است که در طیف یک تا ۱۰۰ درجه بندی می‌شود و هر چه امتیاز یک وب سایت و دامنه آن بیشتر باشد نشان می‌دهد که توانایی بیشتری در گرفتن رتبه مناسب در صفحات نتایج موتورهای جستجو دارد.

پس برای این‌که یک محتوا را سئو کنیم، باید با الگوریتم‌ها و شیوه‌ی رتبه‌بندی موتورهای جست‌وجو آشنا باشیم. الگوریتم گوگل یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۷، به‌صورت غیررسمی توسط گوگل معرفی شد. در کل، سئو تکنیکال به بهبود عملکرد فنی وبسایت و بهینه‌ سازی برای موتورهای جستجو و کاربران کمک می‌ کند. با بهبود ساختار و سرعت وب‌ سایت، محتوای خود را به بهترین شکل ممکن معرفی کنید و جذب ترافیک بیشتری به وب‌ سایت خود داشته باشید. سایت‌های سریع‌تر رتبه بهتری در موتورهای جستجو دارند و تجربه کاربری بهتری را نیز ارائه می‌دهند.

اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که تنها امتیاز اسپم یا هرزنامه بالا یک ملاک و معیار قطعی برای اسپم بودن یک وب سایت نیست. بلکه می‌تواند این را نشان دهد که این وبسایت باید کمی بیشتر به کیفیت و مرتبط بودن مطالب موجود در وبسایت خود اهمیت دهد. این اصطلاح مخفف عبارت Pay Per Click است که در لغت به معنای پرداخت به ازای هر کلیک می‌باشد. در حقیقت Pay Per Click نوعی تبلیغات است که پرداخت هزینه در آن، متناسب با زمان تبلیغ تعیین می‌شود و شما می‌توانید تبلیغ وب سایت خود را در مدت نامحدودی در فضای اینترنت داشته باشید. هزینه‌ای که شما در این زمان پرداخت می‌کنید برای هر کلیک است که کاربر روی تبلیغ شما می‌کند و به وبسایت شما وارد می‌شود. این اصطلاح مخفف عبارت Social Media Marketing است که در لغت به معنای بازاریابی و مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی و مجازی می‌باشد.

یعنی اگر وبسایت شما از دید کاربران و بازدیدکنندگان آن بهینه و مناسب باشد از دید گوگل نیز همین طور است. موضوعاتی که توسط کاربران در موتورهای جستجو سرچ می‌شوند همان عبارت‌ها و کلید واژه‌هایی هستند که به وسیلهٔ کاربران در فرم جستجو تایپ می‌شوند. این عبارت‌ها برای موتورهای جستجو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. تجربه به ما ثابت کرده است که ترافیک ورودی و موتورهای جستجو می‌توانند یک موفقیت سازماندهی شده برای یک وبسایت تلقی شوند. اما در صورت سئو و بهینه نبودن وب سایت این موضوع عملی عکس برای وب سایت خواهد داشت. پژوهشگران باور دارند افرادی که در زمینه بهینه سازی و سئو سایت در حال فعالیت هستند باید از آخرین تغییرات و بروز رسانی الگوریتم های موتورهای جستجو نظیر گوگل آگاهی کافی داشته باشند.

در مقاله “بروزرسانی پست‌های قدیمی و تاثیر آن در سئو سایت و گوگل” به اهمیت ویژه بروز رسانی محتوا پرداخته‌ایم. پس سعی کنید در این قسمت از جذاب‌ترین محتوا استفاده کنید تا کاربر برای رسیدن به محتوای مورد نظر جذب سایت شما شود. بله، سئو برای تمامی کسب‌وکارها، از شرکت‌های بزرگ تا کسب‌وکارهای کوچک، مفید است. حتی اگر شما یک کسب‌وکار محلی دارید، سئو می‌تواند کمک کند تا مشتریان بیشتری به خدمات شما دسترسی پیدا کنند. پس از رسیدن به رتبه‌های مطلوب، برای حفظ جایگاه خود باید به‌طور منظم به‌روزرسانی و بهینه‌سازی‌های جدید انجام دهید. تیم هورمند این امکان را به شما می‌دهد تا در طول زمان از روند سئو خود به‌طور منظم پشتیبانی کنید و به‌روز باشید.

اگرچه اهمیت SEO چیزی فراتر از دیده‌شدن است؛ با سئو سایت، کسب‌وکار به‌شکل مؤثر با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند. این فقط باعث پیروزی در رقابت با سایت‌های دیگر نمی‌شود، بلکه کارایی و به‌روزبودن مطالب را به همراه دارد. 7-برای این که خطاهای 404 را پیدا کنید می‌توانید وارد حساب سرچ کنسول گوگل شوید و با کلیک کردن روی سایت و انتخاب گزینه crawl وcrawl errors می‌توانید فهرست خطاهای 404 را مشاهده کنید . همچنین می‌توانید بر روی linked from کلیک کنید و صفحاتی با لینک‌های خراب را پیدا کنید. 1-یکی از روش‌هایی که جست‌وجوی صفحات وبسایت را برای موتورهای جست‌وجو آسان می‌کند وجود فایل sitemap روی سایت است.

بهینه سازی فنی به منظور بهبود رابط کاربری سایت انجام می‌شود و ارتباطی با محتوای داخل سایت ندارد. این بهینه سازی بیشتر شامل افزایش سرعت بارگذاری سایت، تسهیل دسترسی‌های کاربران و ساده سازی فرآیندهای خرید و کسب اطلاعات می‌شود. سرچ انجین‌ها یا حتی شبکه‌های اجتماعی قواعد خاصی برای رتبه بندی محتوا دارند. عبارت SERP مخفف Search Engine Results Page می‌باشد که معنای آن صفحه نتایج موتورهای جستجوگر است. در حقیقت این عبارت به صفحاتی گفته می‌شود که به عنوان نتایج مربوط به موضوع سرچ شده توسط کاربر که در موتور جستجو به دنبال آن است، به او نشان داده می شود. به بیان دیگر اگر بخواهیم در این باره واضح تر توضیح دهیم می‌توانیم این طور بگوییم که سئو به معنای رسیدن به صفحات اول گوگل در SERP است.

UX ترکیبی از نوع طراحی سایت، تون و برندینگ است که باهم بهترین تجربه برای کاربر را ایجاد می‌کند. این یعنی تعیین میکنید کلماتی از سایتتان در بالای این لیست قرار بگیرند که impression یا همان بازدید بالایی در نتایج گوگل داشته اند. در ادامه هر کدام از کلماتی که ایمپرشن بالا اما نرخ کلیک پایین (CTR) دارند را مشخص کنید. اینها کلماتی هستند که در صفحات اول گوگل بوده اند اما نتوانسته اند کلیک زیادی از کاربران جذب کنند. به انجمن پرسش و پاسخ سایت فرین آکادمی سر بزنید؛ همانطور که میبینید، اغلب کاربران در انجمن ها به جای استفاده از ادبیات کتابی، متن مورد نظر خودشان را همانطوری مینویسند که در زبان عامیانه صحبت میکنند. این موضوع میتواند باعث تطابق صفحات انجمن شما با جستجوی صوتی کاربران شده و در ادامه باعث شود که وب سایتتان روی جستجوهای صوتی بهتر از بقیه رقبا سئو شود.

این خطاها می‌توانند شامل مشکلات فنی، خطاهای خزیدن، صفحات با مشکلات ایندکس و مشکلات سرعت بارگذاری باشند. ایجاد محتوای مرکز یا هاب به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک مرجع در یک حوزه خاص شناخته شوید. این تکنیک شامل ایجاد چندین مقاله مرتبط و لینک‌دهی آن‌ها به یکدیگر است که باعث تقویت رتبه شما می‌شود. محتوای قدیمی را با افزودن اطلاعات جدید، به‌روزرسانی کرده و بهبود دهید. این مورد از تکنیک های سئو باعث می‌شود محتوای شما همچنان مرتبط و جذاب باشد و رتبه خود را در نتایج جستجو حفظ کند. تحلیل عملکرد رقبا در کلمات کلیدی، لینک‌سازی و استراتژی‌های محتوایی می‌تواند دیدگاه بهتری نسبت به بازار به شما بدهد.

اگر مایحتاج کاربران را تامین کنید، به منبع قابل اعتماد مشتری تبدیل می‌شوید که می‌توان به آن تکیه نمود. در نتیجه، اگر از استانداردهای گوگل برای بهینه سازی سایت پیروی نکنید، سایت آسیب می‌بیند. با ارائه مطالب مورد نیاز کاربر، اعتماد آن را روز به روز جلب کنید تا جایگاه بهتری در فضای مجازی و بین مشتریان پیدا کنید. کلاه خاکستری شامل قوانینی است که توسط گوگل قابل مجازات نیستند، اما خیلی هم مورد تایید گوگل نمی‌باشند. افرادی از این تکنیک‌ها استفاده می‌نمایند که به قوانین پایبند نیستند، اما خیلی هم نمی‌خواهند کار غیر قانونی انجام دهند.

از دیگر اقدامات در سئو آف-پیج می‌توان به بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، همکاری با اینفلوئسرها یا حتی تبلیغات سنتی (بنر در سطح شهر) اشاره کرد. ابزارها و ترندها را نیز از یاد نبرده‌ایم و انواع مشاغل یا همان راه‌های کسب درآمد از سئو را نیز معرفی کرده‌ایم. این مقاله را یک راهنمای عمومی و مقدماتی برای آشنایی با سئو در نظر بگیرید. پس از مطالعه کامل بلاگ پیش‌رو،‌ دید جامعی از بهینه‌سازی کسب خواهید کرد. 6-گزارش قابلیت استفاده کردن از موبایل را در سرچ کنسول گوگل بررسی کنید و خطاهایی که باید برطرف کنید را پیدا کنید یا می‌توانید خطاها را برای توسعه دهنده وب ارسال کنید تا آن‌ها را برطرف کند. یعنی کاربر با هر سیستمی که وارد می‌شود صفحه وبسایت به نسبت صفحه نمایش کاربر کوچک و بزرگ می‌شود و تطبیق داده می‌شود.

اگر به استراژی سئو بیشتر علاقه دارید می توانید با کلیک بر روی عبارت “استراتژی سئو” در این مورد بیشتر بخوانید. لینک‌های خارجی را اکسترنال لینک می گویند؛ یعنی از سایت‌های دیگر به سایت شما لینک داده شود.

با وجود پیشرفت های گوگل هنوز هم استفاده از کلمه کلیدی در محتوا اهمیت و تاثیر بسزایی را دارد. این روزها که موبایل در دست همه ی ماست، داشتن یک نسخه ی موبایلی از وبسایت خیلی لازم است و بازدید و ترافیک سایت را افزایش می دهد. از افراد محبوب رشته ی خود یا حتی افراد محبوب صفحات مجازی استفاده کنید تا شما را به دنبال کنندگان خودشان معرفی کنند و درنهایت بازدید و ترافیک سایت شما بالا رود. این ابزار با توجه به متن، به شما در انتخاب توضیح متا، کلمات کلیدی، پیوند یکتا و… کمک می کند. به همین ترتیب می توانید مطلب خود را تنظیم کنید تا متوجه شوید که آیا کلمات کلیدی در عناوین صفحه و توضیحات متا وجود ندارد یا خیر و حتی پیشنهادهایی برای استفاده از کلمات کلیدی دریافت کنید. کلیدواژه ها را نه خیلی کم به کار ببرید که در متن شما دیده نشوند، و نه آن قدر زیاد که گوگل محتوای شما را به عنوان اسپم شناسایی کرده و رتبه ی سایت شما را کم کند.

الگوریتم Product Review از جمله الگوریتم‌ های گوگل است که اثر آن به‌خصوص روی وب سایت‌های فروشگاهی، بسیار محسوس‌تر از وب سایت‌های دیگر است. این موضوع باعث می‌شد که کاربران نتوانند اطلاعات کافی برای تصمیم‌گیری در مورد خرید محصول را به دست آورند. بهینه ‌سازی موتورهای جستجو (SEO) یکی از اصولی ‌ترین راه‌ های افزایش ترافیک ‌سایت است. با استفاده از تکنیک ‌های SEO، می‌ توانید محتوای خود را به گوگل و دیگر موتورهای جستجوی معروف نظیر بینگ و یاهو معرفی کنید و در نتیجه، بیشترین ترافیک ممکن را به سایت خود جذب کنید. در این مقاله، به بررسی انواع SEO، سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی اینترنتی، On Page SEO و Off Page SEO می ‌پردازیم.

در این حالت رتبه بندی این کلمات آسان‌تر است و از آنجایی که خاص هستند، مخاطبین کمتر اما با نرخ تبدیل بالایی دارند. برای یافتن این نوع کلمات کلیدی می‌بایست مشابه کلمات کلیدی بلند، از ابزارهای یافتن کلمه کلیدی سئو مانند اچرف، moz یا سمراش استفاده کنید. شما می‌توانید ابتدا یک کلمه کلیدی Seed را وارد کرده و در بخش نتایج، فیلتر را روی ترافیک کم تنظیم کنید. هدف اصلی از توجه کردن به پروسه بهینه سازی سایت، رعایت بیشتر فاکتورهای موتورهای جستجو است، که باعث می‌شود رتبه ی بالاتری از بین مطالب نوشته شده کسب شود و در بهترین حالت رتبه اول سرچ گوگل به دست آید. در واقع سایتی که به جایگاه اول در بین تمامی رقبای مشابه برسد، بیشترین میزان فاکتورهای سئو را رعایت کرده است.

این نوع محتوا به‌ویژه برای جذب توجه و افزایش تعامل با مخاطبان مؤثر است. اینفوگرافیک‌ها به‌طور خاص می‌توانند اطلاعات پیچیده را به‌صورتی بصری و قابل‌فهم ارائه داده و به کاربران کمک کنند تا اطلاعات را سریع‌تر درک کنند. استفاده از محتوای تصویری در شبکه‌های اجتماعی نیز باعث می‌شود که محتوای شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود. کاربران زمانی  کلمات کلیدی اطلاعاتی را جستجو می‌کنند که به‌دنبال یادگیری یا پیدا کردن پاسخ یک سوال هستند. عباراتی مانند «چگونه»، «چیست» و «راهنمای» نمونه‌هایی از این نوع کلمات‌اند.

علاوه براین می توانید دوره رایگان سئو در 29 دقیقه را بگذرانید که به سوالات شما پاسخ می دهد. همچنین می توانید از بسته ی دوره جامع جادوی سئو پلاس استفاده کنید که به صورت تخصصی تمام مباحث مربوط به سئو را پوشش داده و به شما در بهبود عملکرد فنی سایت تان کمک می کند و از شما یک سئوکار حرفه ای می سازد. درک قصد کاربران (User Intent) و هدف جستجو (سرچ اینتنت یا search intent)، یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در سئو است. این موضوع به شما کمک می‌کند تا محتوایی متناسب با نیاز آن‌ها تولید کنید و نرخ تبدیل (Conversion Rate) را افزایش دهید. در اولین گام از تکنیک های سئو، محتوای با کیفیت و منحصربه‌فرد که اطلاعات مفیدی به کاربران ارائه دهد، پایه و اساس سئو موفق است.

به عنوان مثال زمانی که شما عبارتی مانند ( اصطلاحات رایج در سئو ) را در موتورهای جستجو سرچ می‌کنید، کلمه (در) نمی‌تواند معنای کلماتی که قبل و بعد از آن آمده‌اند را تغییر دهد. بنابراین موتور جستجو آن را نادیده می‌گیرد و نتایج موجود برای ( اصطلاحات رایج سئو ) را به کاربر نشان می‌دهد. کلماتی مانند (برای، از، در، بر، به، و با) که به تنهایی معنا و مفهومی ندارند، در نتایج جستجوی کاربران تأثیر چندانی نمی‌گذارند و توسط موتورهای جستجوگر نادیده گرفته می‌شوند. رتبه الکسای هر وب وبسایت با استفاده از یک شیوه خاص محاسبه و تعیین می‌شود. در این شیوه تعامل کاربران و بازدیدکنندگان و همچنین ترافیکی که یک وبسایت در مدت سه ماه گذشته به دست آورده است مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد. دانستن رتبه الکسای وبسایت خود به شما می‌کند تا استراتژی مناسب‌تری برای بهبود آن به کار بگیرید.

به زبون ساده،  کمک می‌کنه وقتی کسی دنبال چیزی تو گوگل می‌گرده، راحت‌تر پیدات کنه. این موضوع برای همه سایت ها مهم است، مخصوصاً اونایی که می‌خوان پول دربیارن یا بازدید بیشتری داشته باشن. پس اگه یه سایت داری، حتماً به سئو اهمیت بده، چون یکی از بهترین روش‌های موفقیت است. با استفاده از معماری اطلاعات، برچسب ها، ابر داده ها و اخیراً نشانه های ساختاری؛ ما توانستیم سیگنال های موتورهای جستجو را برای درک این ساختار محتوای موضوعی و حمایتی، ارائه دهیم. شما ترافیک موتورهای جستجو را سریعتر دریافت خواهید کرد… و در نهایت، صفحه را برای بیش از یک عبارت رتبه بندی می کنید.

تصور کنید که یک وب سایت در رتبه اول صفحه نتایج جستجو قرار گرفته است. این به این معنی است که این سایت ترافیک بسیار زیادی را به دست آورده است. اما بیشتر کاربران و بازدیدکنندگان این سایت تنها فقط ۵ ثانیه در این سایت می‌مانند و بعد از آن این سایت را ترک می‌کنند. در نتیجه ما این سایت را در لیست نتایج به عنوان نتیجه برتر قرار نمی‌دهیم. زیرا هدف ما جلب رضایت کاربران و همچنین ارائه بهترین و مناسب‌ترین مطالب به عنوان نتایج جستجو به آنها است. روش دیگری در دیجیتال مارکتینگ، مدل PPC است که اختصاری بر عبارت Pay Per Click می‌باشد.

به بیان دیگر Text to HTML Ratio نشان دهنده این موضوع است که چند درصد از محتوای موجود درون یک صفحه وب سایت متن است و چند درصد آن از کدهای html تشکیل شده است. این ابزار حتی می‌تواند مقدار هر کدام را با یکدیگر مقایسه کند و به شما بگوید چند درصد از کل صفحه‌ای که در پیش روی شما است از متن و یا از کد html تشکیل شده است. عنوان یک محتوا یا یک مطلب حتماً باید از کلید واژه اصلی که تصمیم دارید وب سایت خود را روی آن واژه سئو کنید برخوردار باشد. به طور قطع وجود کلید واژه‌ای که ما در عنوان محتوای خود از آن استفاده کرده‌ایم تأثیر بسیار زیادی بر روی سئو وب سایت ما خواهد گذاشت. زمانی که یک کاربر بروزر از یک وب سایت بازدید می‌کند یک کوکی بر روی سیستم او ثبت می‌شود که از داده‌هایی تشکیل شده است که برای شناسایی مرورگر مربوطه مورد استفاده قرار میگیرد. اگر یک کاربر به طور مرتب به یک وبسایت مراجعه کند به صورت خودکار به وسیله کوکی برای او بازدید ثبت می‌شود.

16-یکی دیگر از سایت‌هایی که به شما کمک می‌کند ترافیک ایجاد کنید سایت ubersuggest است. انتخاب کلمه کلیدی جز ابتدایی ترین و مهم ترین نکات کلیدی سئو هست که شما باید آن ها را یاد بگیرید. 15-برای پیدا کردن کلمات کلیدی می‌توانید از اکستنشن keywords Everywhere ااستفاده کنید. 12-روش دیگر برای این که ترافیک هر کلمه کلیدی را بفهمیم استفاده از ابزار kwfinder است . 10- یکی دیگر از روش ها برای تهیه فهرست کلمات کلیدی استفاده از سایت mergewords.com است.

و به همین دلیل است که بهینه سازی سایت شما برای CTR ارگانیک بسیار مهم است. مطمئناً، بک لینک ها، کلمات کلیدی و سایر سیگنال های سنتی هنوز مهم هستند. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، کلمه کلیدی “مطالعه موردی SEO” بسیار کمتر از “سئو کلاه سفید” رقابتی است. سپس، صفحه اصلی سایت را در یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Semrush قرار دهید . کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده اند.

اما در مقابل اگر وبسایت شما بانس ریت بالا و ترافیک ورودی پایینی داشته باشد با افت رتبه بسیار شدیدی در پایان دوره مواجه می‌شود. در حقیقت وبسایت هایی که به تازگی راه اندازی شده‌اند مانند یک نوزاد در بستر اینترنت هستند که ابتدا لازم است سلامت آنها تأیید شود. به همین دلیل است که چند ماه طول می‌کشد تا سایت‌های تازه راه اندازی شده بتوانند رتبه مناسبی را در نتایج موتورهای جستجو به دست بیاورند. امتیاز هرزنامه یا Spam Score درصد وب سایت‌هایی که ویژگی‌های مشابه دارند و ممکن است که با جریمه و پنالتی گوگل روبرو شوند را نشان می‌دهد. Spam Score یا همان امتیاز هرزنامه بر اساس ۲۷ ویژگی مشترک بین میلیونها وبسایت جریمه شده که به وسیله موتورهای جستجو پنالتی شده‌اند محاسبه می‌شود.

یکی از راه‌های مهم در بهبود سئو و افزایش ترافیک، تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی است. به عنوان مثال برای تولید محتوای سئو شده در اینستاگرام، باید به اصول تولید محتوا در اینستاگرام توجه کنید. این اصول برای اینستاگرام، شامل ایجاد تصاویر جذاب، استفاده از هشتگ‌های مناسب، و تعامل با مخاطبان می‌شود. محتوای تولید شده بر این اساس، می‌توانند به برندینگ شما کمک کرده و همچنین باعث افزایش بازدید از وبسایت شوند. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی توضیح داده شد، گوگل همیشه تلاش می‌کند تا با به‌روز نگه داشتن الگوریتم‌های خود، تجربه و رضایت کاربران را افزایش دهد.

از آنجایی که سئو تکنیکال تنها داخل سایت شما انجام می‌شود، آن را زیر مجموعه‌ای از سئو داخلی به حساب می‌آورند. با این حال به دلیل اینکه جنس اقدامات در این بخش کاملا با چیزی که در سئو داخلی اتفاق می‌افتد متفاوت بوده و نیاز به مهارت‌های دیگر از جمله برنامه نویسی دارد، لازم است آن را جدا درنظر بگیرید. معمولا برای سئو تکنیکال، تیم سئو و برنامه نویسی با یکدیگر همکاری می‌کنند. در غالب موارد، وجود ایراداتی در سایت چه از نظر ظاهری یا فنی با کمک ابزار گوگل سرچ کنسول، PageSpeed Insights یا Schema Markup Testing Tool به اطلاع کاربر رسانیده می‌شود. همچنین ابزارهای دیگر سئویی همچون اسکریمینگ فراگ نیز می‌توانند مشکلات سایت شما را مشخص کنند. اینها همگی جزوی از ابزارهای آنالیز سایت از نظر سئو بودن هستند که در انتهای مقاله به معرفی آنها می‌پردازیم.

از سوی دیگر، پرستیژ گرفتن رتبه‌های بالا در کلمات کلیدی سخت برای نام تجاری شما بسیار با ارزش خواهد بود. یک بخش مهم از سئو، بهینه سازی سرعت سایت است که می‌تواند مدت زمان لود سایت شما را کاهش دهد. حال که دانستیم تا حدودی آمارها در حوزه سئو چیست؟، با ما باشید تا بیشتر راجع به موتورهای جستجو صحبت کنیم و با نحوه کارکرد آن آشنا شویم. به همین دلیل برخی از سایت ها تمرکزشان را صرفا روی چند کلمه میگذارند و دسته ای از کلمات را بیخیال میشوند. اما این یعنی چه؟ خب همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتم، در دنیای سئو هیچ چیزی تضمین شده و مشخص نیست.

1-یکی از کارهایی که گوگل برای رتبه بندی سایت به آن توجه می‌کند ، سرعت سایت است. می‌توانید با افزایش سرعت سایت شانس خود را برای تقویت سئو داخلی بیشتر کنید. این ابزار خدمات رایگان زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که به وسیله آن می‌توانند اطلاعات مناسبی را در مورد وب سایت و یا حتی افرادی که از آن بازدید می‌کنند کسب کنند. اما بعد از راه‌اندازی الگوریتم پنگوئن توسط گوگل، با یک به روز رسانی دوره تمام لینک‌هایی که به صورت غیر طبیعی و با هدف دستکاری رتبه‌های صفحات وب سایت به دست آمده بودند به پایان رسید. به این صورت که این الگوریتم مدیران وب سایت را مجبور کرد تا به کیفیت بیشتر از کمیت اهمیت بدهند.

سئو محلی یا Local SEO با هدف افزایش میزان رؤیت سایت برای جستجوهای مبتنی بر لوکیشن انجام می‌شود. کسب‌وکارهایی که به مشتریان یک منطقه جغرافیایی خاص وابسته‌اند، لوکال سئو را در دستور کارشان قرار می‌دهند. سئو سایت را باید یک فعالیت چندبُعدی در نظر گرفت که در شاخه‌های متعددی انجام می‌شود. در هر شاخه، فرایند بهینه‌سازی با تمرکز روی بخش خاصی از سایت انجام می‌شود. اگر بدانیم که قلمرو‌های انواع سئو چیست و چگونه می‌توانند به ما کمک کنند، بودجه و زمان را بهینه‌تر مصرف خواهیم کرد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری